Egy kis összegzés: ennyi minden épült Vásárhelyen a Tram-train által

Már három villamosvasút-szerelvény érkezett Spanyolországból Magyarországra, hogy minél hamarabb megkezdje a próbaüzemet és mielőbb forgalomba állhasson. A Hódmezővásárhely-Szeged közötti forradalmian új közlekedési eszköz üzembe helyezésével  folyamatosan teszteket végeznek a szakemberek, hogy a városi villamos biztonságban szállítsa majd a két város között ingázók ezreit.

Mint arról többször beszámoltunk, idén nyolc Tram-train szerelvény érkezik Magyarországra. Ebből az első három prototípusnak kell a legtöbb próbakilométert megtennie, összesen 50 ezer kilométert, hiba nélkül.

Befutott Vásárhelyre a tram-train! 6

Ezen kívül folyamatos vizsgálatok alá vetik a járműveket a szakemberek, akik többek között terheléses- műszaki-,, futópróbát, ellenmenet kizárást és fékpróbát is végeznek rajtuk. Mindezek célja, hogy a villamosvasútra a lehető legnagyobb biztonságban szállhassanak majd fel a Hódmezővásárhely-Szeged között közlekedők.

Emellett zajlik a Tram-train vezetők képzése is a MÁV-Start koordinálásával. Május második hetére tíz fő végezte el sikeresen a képzést, hamarosan pedig ismét tízen tesznek hatósági vizsgát. Összesen negyvenen szereznek majd a jogosítványt a szerelvények vezetésére. A képzés feltétele a nagyvasúti jogosítvány.

Cseri Tamás: ha megépül a Tram-Train, Vásárhely és Szeged között végre nem lesz távolság [x]

A mintegy 80 milliárdos, a Magyar Kormány és az Európai Unió által támogatott gigaberuházás keretében júniusban a negyedik, míg júliusban az ötödik szerelvényt is Magyarországra szállítják. Az új Tram-train kocsikat az eddigiekhez hasonlóan Szentesen szerelik össze. Ezek a szerelvények már nem prototípusok, hanem szériajárművek, ezért jóval kevesebb vizsgálat vár rájuk, és elég nekik 2-3 ezer kilométert megtenniük a forgalomba állítás előtt.