Még az idén bemutatkozhat a tram-train a leendő utasainak

Kanda Imre főmérnök és Mucsi László projekttanácsadó volt a Rádió 7 szerda délelőtti Közös Nevező című műsorának vendége. A műsorban elhangzott, hogy a kereszteződéseknél a felfestett STOP vonalhoz álljanak meg az autósok, hiszen akkor érzékeli őket a kamera, és akkor fog váltani a lámpa.

Kanda Imre a műsor elején elmondta, hogy az első szerelvény vásárhelyi látogatásának oka az volt, hogy elvégezzék a különböző teszteket. Fékpróbát végeztek rajta, megmérték a tényleges áramfelvételt, illetve a jármű elektronikai vezérlését is lepróbálták. A főmérnök hozzátette, hogy minden akadályt sikerrel vett a Vásárhely 1-es.

Az első szerelvény után a második szerelvény is megérkezett Magyarországra, amikre ugyan azok a vizsgák és próbák várnak, mint az első szerelvénynek. Az első három prototípusra nagyon szigorú szabályok vonatkoznak, azonban ha a járművek megkapják az engedélyt, akkor a szériaszerelvények hamarabb szolgálatba állhatnak.

Mindenki számára vonzóvá teszik a tram-traint 1

Fontos tudni, hogy a tram-train mentén a kereszteződéseknél a jelzőlámpák kamerákkal figyelik a forgalmat, és ennek függvényében irányítják a forgalmat. Kanda Imre arra kéri az autósokat, hogy szabály szerint a felfestett vonalnál álljanak meg, hiszen akkor érzékeli a járművet a kamera. Ha a felfestett vonaltól távol áll meg az autós, vagy éppen túlhajt rajta, akkor a lámpa nem fog váltani.

Mucsi László kifejtette, hogy nagyon jó érzés volt látni a tram-traint Vásárhelyen, hiszen több mint 10 éves munka eredménye látszik megvalósulni. A kivitelezés folyamán voltak kisebb hibák, azonban egy ilyen nagy beruházás folyamán ezek megszokottak, és természetesen javítva lettek. A projekttanácsadó elmondta, hogy a Kistópart utcán lesz még egy kis aszfaltozási feladat, ezért ott várható még kisebb forgalomkorlátozás.

Mindenki számára vonzóvá teszik a tram-traint