Plusz négy Tram-train szerelvény érkezik Vásárhelyre (X) 2

Rendkívül fontos, és lényeges problémákat véltek felfedezni Márki-Zay Péter támogatói a még el sem készült villamosvasút kivitelezésében. Túl éles kövekre, hiányzó szegélyekre, figyelmeztető táblák hiányára, kevés fára és ehhez hasonló létfontosságú problémákra hívták fel a figyelmet a – még nem át nem adott! – beruházás kapcsán.

Csütörtök délutánra közmeghallgatásra várták a lakosságot Vásárhelyen, a városházára. A járványügyi intézkedéseket kijátszva, végül fórumnak nevezték el az eseményt, aminek egy haszna volt: a polgármester csipetcsapata folytathatta, amit több mint két éve gyakorol: ismét nyilvánosan ekézhette, támadhatta a város szinte egyetlen futó nagyberuházását.

Az összejövetel elején a majdani helyi buszjáratok útvonalát mutatták be, amik ugyan még csak tervek, de legalább valamit fel tudtak mutatni, még ha csak egy PPT vetítés formájában is.

A „fekete leves” csak ez után következett. A lakosság nem mutatott túl nagy érdeklődést, így jött a sínturisták képviselője, és megkezdte a beszámolóját a tram-train bejárásán szerzett tapasztalatokról. Olyan rendkívül fontos „problémákra” hívta fel a figyelmet, mint például a falhoz túl közeli információs tábla a Népkerti állomáson vagy éppen a figyelmeztető táblák hiánya.

Márki-Zay táborának egyik szószólója, Fejes Péter képviselő a Kossuth térre panaszkodott, ahol térkővel lett kirakva a villamosvasút pályája. Azt savalja, hogy kevés a zöld terület, és nemcsak a főtéren, hanem az egész beruházás útvonalán. Még az sem zavarta, hogy a munkálatok még folynak, és a kertészeti munkák csak ezután kezdődnek meg. Tudvalevő, hogy több mint 400 fát, valamint mintegy 13 ezer cserjét és ugyanennyi évelő növényt telepítenek Vásárhelyen a tram-train projekt által.

Arra is kérdést vártak, hogy a Népkerti megállónál nem találták a leventéknek állított emlékművet. Bálint Gabriella (Fidesz-KDNP) képviselő mindenkit megnyugtatott, hogy nem veszett el, a múzeumnál őrzik.

Városunk „sikeres pályázatot sikeres pályázatra halmozó” polgármestere kitalálta továbbá, hogy nevezzék át a Népkerti Vasútállomást, ugyanis az összezavarja az utasokat, hiszen a Bethlen Gimnáziummal szembeni területet is Népkertnek neveznek a helyiek. Elmondása szerint ez már több mint 10 éves probléma, és nagyon sokan eltévesztik a megállót. A MÁV online jelenlévő képviselője úgy reagált, nem érti, hogy eddig ez miért nem volt probléma, s miért most, a fejlesztés ebben a stádiumában kerül hirtelen elő. A város egyszer már elfogadta az állomások nevét, fel sem merült a keveredés lehetősége, most azonban hirtelen fontossá vált…

Reméljük, mindenkinek hasznos volt a csütörtöki fórum, izgatottan várjuk a következő lehetőséget, ahol támadni és rugdosni lehet az elmúlt 150 év legnagyobb beruházását, mely amúgy új, az eddigiekhez képest páratlan életminőséget kínál majd Vásárhely és a vásárhelyiek számára…