2020 őszére véget érnek a Tram-train forgalomkorlátozással érintett munkálatai Hódmezővásárhelyen (X) 1

Folyamatosan halad a beruházás Hódmezővásárhelyen, ahol 2020 őszére minden nagyobb munkálattal végeznek a Tram-train útvonalán – hangzott el nemrég egy rádióműsorban.

A 1357/2020. (VII. 1.) számon megjelent Kormányhatározat, további forrásokat biztosít és feladatokat delegál a Tram – Train projekthez. A határozat által a tervezett nyolc mellé további négy Tram-train járművet szereznek be. Kanda Imre projektvezető műszaki ellenőr nemrég egy rádióműsorban úgy nyilatkozott: egy jármű körülbelül 2 milliárd forintba kerül, mivel sokkal hosszabb az élettartama, mint például egy autóbusznak, két fajta meghajtással üzemelhet, mozgáskorlátozottak is használhatják és kerékpár szállítására is alkalmas.

2020 őszére véget érnek a Tram-train forgalomkorlátozással érintett munkálatai Hódmezővásárhelyen (X)

Az első szerelvény várhatóan 2020 december első felében érkezik meg Magyarországra, további kettő pedig 2021 februárjában érkezhet. 2021 júliusáig a további öt járművet is ideszállítják. Az első három prototípusoknak el kell végezniük a teszteléseket, ami a biztonságot szolgálja. A tesztelés során minden egyes prototípus járműnek minimum 15 ezer hibamentes kilométert kell megtennie.

Megkezdték a Tram-train menetrendjének és tarifarendszerének kidolgozását (X) 29

A tervek szerint őszre befejeződnek a beruházással járó nagyobb munkálatok Hódmezővásárhelyen. Ezt követően már csak a kisebb befejező munkálatokat és a nagyon fontos teszteléseket kell elvégezni a villamosvasút 3,2 kilométeres városi útvonalán.

Cseri Tamás: ha megépül a Tram-Train, Vásárhely és Szeged között végre nem lesz távolság [x]

A projekt során fontosnak tartják, hogy a zöldterületek mértéke ne csökkenjen, ezért a beruházáshoz kapcsolódóan több száz fát, növényt ültetnek majd. Kanda Imre határozottan kijelentette: „Vásárhelyen több fa lesz, mint amennyi a beruházás kezdete előtt volt”.