Tram-Train körkép: így halad az építkezés Vásárhelyen 29

A Hódmezővásárhely és Szeged között épülő villamosvasút kapcsán már sok érdekességről szó esett, azonban a sebességhatárokról talán kevés. Mindemellett annak is utánajártunk, hogy miért kell kicserélni a közvilágítást a városban kialakított nyomvonalon.

Mint minden közlekedési eszköznél, így a Tram-Trainnél is az elsődleges szempont a biztonságos közlekedés lesz. A villamosvasút megengedett maximális sebessége ezért 50 km/h lesz városon belül, amit az adott ívviszonyok csökkenthetnek. Sőt, lesznek olyan szakaszok Vásárhelyen, ahol emiatt legfeljebb 15 km/h-val haladhatnak majd a szerelvények.

Tram-Train körkép: így halad az építkezés Vásárhelyen 7

A nagyvasúton azonban már jobban rá lehet kapcsolni: ott 100 km/h lesz a legnagyobb sebesség.

A biztonságos közlekedéshez ezen kívül megfelelő megvilágításra, fényerőre is szükség van, ezért a vásárhelyi 3,2 kilométer hosszú nyomvonalon a közvilágítás átépítése szükséges.

Tram-Train körkép: így halad az építkezés Vásárhelyen 14

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint ezt úgy oldják meg, hogy a villamosvasúti felsővezeték tartó oszlopokra új kettős szigetelésű lámpatesteket helyeznek el, amik a szabvány szerinti szükséges fényerőt biztosítják.

Ennek munkálatait jövőre végzik el a szakemberek.

Cseri Tamás: ha megépül a Tram-Train, Vásárhely és Szeged között végre nem lesz távolság [x] 1 Cseri Tamás: ha megépül a Tram-Train, Vásárhely és Szeged között végre nem lesz távolság [x]

Fotók: Gémes Sándor