Közel 40 méteresek és 70 tonnások lesznek a Tram-Train szerelvényei (X)

A színük pedig várhatóan kék és sárga lesz, mivel ezek az árnyalatok Hódmezővásárhelyhez és Szegedhez is kötődnek.

A Tram-Train beruházás kapcsán viszonylag kevés szó esik a szerelvényekről, ezért úgy gondoltuk, most kicsit részletesebben bemutatjuk, mikre szállhatnak fel majd a Magyarországon forradalmian új tömegközlekedési eszközt igénybe vevők.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től kapott tájékoztatás szerint a járművek 37,2 méter hosszúak és 69,7 tonna súlyúak lesznek. Összesen 200 férőhellyel rendelkeznek majd, és 92 ülőhely közül választhatnak az utasok, akik egyébként 8 duplaajtón léphetnek a Tram-Train padlójára. A szerelvényeket mozgássérültek is használhatják, illetve kerékpárokat is lehet szállítani rajtuk.

Lázár János: A tram-train összeköt bennünket

A villamosvasút legnagyobb utazósebessége 100km/h, amit értelemszerűen a nagyvasúton, a két város között tapasztalhatunk meg. A járművek a városon belül a felsővezetékekből kapják az áramot, a két település között pedig diesel motor hajtja őket.

Mucsi László, a projektért felelős Lázár János tanácsadója lapunknak korábban azt mondta: a Tram-Train kocsik kinézetéről még zajlanak az egyeztetések, de körülbelül úgy kell elképzelni azokat, mint a modern villamosokat. A színük pedig várhatóan kék és sárga lesz, mivel ezek az árnyalatok Vásárhelyhez és Szegedhez is kapcsolódnak.

Cseri Tamás: ha megépül a Tram-Train, Vásárhely és Szeged között végre nem lesz távolság [x] 1

Az elővárosi vasút acélkerekeinek tervei is most készülnek. Ennek oka, hogy különböző féktávolságok érvényesek bel- és külterületre, ezért olyan kerekekre van szükség, amik alkalmasak lesznek városi és azon kívüli közlekedésre is.

Cseri Tamás: ha megépül a Tram-Train, Vásárhely és Szeged között végre nem lesz távolság [x]

Borítókép: Archív