Lerepedt a Nagyállomás fala

A villamosvasút vásárhelyi végállomása lesz a Nagyállomás, mely Kistópart utca felőli falát már vagy két éve alá kellett dúcolni. A MÁV nem tervezi az épület felújítását, a tram-train beruházásban pedig csak a Nagyállomás részleges átépítése szerepel. Ez konkrétan perontetős utasperon építését jelenti, de akár a repedt fal javítása is beleférhet.

Az állomás segédhivatal és oktatóterem felőli része – a vasutasok szerint már legalább két esztendeje elindult a Kistópart utca felé. Hogy az épület mozog, az jól látszik a falon tátongó hatalmas repedésekről, illetve arról, hogy emiatt kénytelenek voltak azt alá is dúcolni, nehogy teljesen kidőljön.

Lerepedt a Nagyállomás fala 1

Lila körökkel jelöltük a két legnagyobb repedést.

Történt mindez annak ellenére, hogy az állomás környékén nem végeztek semmilyen földmunkát, csak a napokban vágták át az oda vezető út burkolatát, hogy a villamosvasút vágányépítése előtt kicseréljék a föld alatt húzódó közműveket.

Az épület állaga egyébként várhatóan csak romolni fog, ha a villamosvasút pályájának ezen, gyakorlatilag végállomást jelentő szakaszát építeni kezdik, hisz az jelentős földmunkát jelent, illetve azt, hogy előtte gépekkel egyszerűen végig feltörik az utat a Nagyállomás környékén.

Szerettük volna megtudni a MÁV-től, hogy mikor hozzák rendbe az elrepedt állomásépületet. Azt válaszolták, hogy az épületrész felújítása egyelőre nem szerepel a vasúttársaság terveiben.

A tram-train beruházást lebonyolító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-nél is rákérdeztünk arra, hogy a villamosvasút építéskor felújítják-e a Nagyállomást. A NIF azonban napok óta nem tudott válaszolni e-mailünkra.

A cég honlapján azonban az olvasható, hogy projekt kivitelezése kapcsán Algyőn részegesen átépítik az állomást. Korszerűsítik annak környezetét, azaz új perontetős utasperont, illetve P+R parkolót építenek. Hódmezővásárhely állomáson új perontetős utasperon készül (ebbe akár beleférhet az épület javítása is), illetve részlegesen átépítik a népkerti állomás épületét is.