Tram-train: vonat haladt át a kisállomáson

Igencsak meglepődtek az autósok, amikor a népkerti vasúti átjárót lezárták a forgalom elől, ugyanis hosszabb idő után vonat közlekedett a nagyállomás és Kopáncs között. Nem, ez még nem a tram-train: csak egy kőszállító szerelvény közlekedett.

Kikerekedett szemmel bámulták a meglepett autósok azt a szerelvényt, mely miatt meg kellett állniuk a népkerti vasúti átjáróban. Persze nem személyvonatot vagy a villamos vasút próbaútjának voltak tanúi, hanem csak annak, hogy a Kárpát Vasút Kft. mozdonya húzott a nagyállomás felől Kopáncs felé egy a vasúti pályához szükséges kőzúzalékot hordozó teherkocsikat.

A Szeged és Vásárhely között – a tervek szerint – 2019-től próbajárattal, majd 2020-tól rendes üzemben, akár 100-zal is száguldó villamosvasút építése újabb állomása, hogy immár lefektették a újjáépített vasúti töltésen a használt, de bevizsgált síneket, s a kivitelező Switelsky Vasúttechnika Kft. munkatársai és gépei már Kopáncsnál építik az új vasúti töltést.

Vonat haladt át a kisállomáson

Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson Vonat haladt át a kisállomáson Vonat haladt át a kisállomáson Vonat haladt át a kisállomáson Vonat haladt át a kisállomáson Vonat haladt át a kisállomáson

De folyik az algyői Tisza-híd felújítása is.

Ahogy a beruházó Nemzeti Infrastuktúra Fejlesztő Kft.tavaly szeptemberi a vásárhelyi városházán rendezett fórumán elhangzott, ha 2020 végén beindul a személyszállítás a két város között, akkor ritkítani fogják a Szeged-Hódmezővásárhely közötti helyközi autóbusz forgalmat az óránkénti esetenként 5-6 járat helyett csak 1-2 közlekedik majd. A busz és a villamosvasút jegyáraiban az ígéretek szerint nem lesz különbség. Az utóbbinak pedig Kishomokon nem lesz megállója.

Mint emlékezetes, Orbán Viktor miniszterelnök azt is bejelentette, hogy a tram-train vonalát Szabadkáig szeretnék meghosszabbítani, erre, azaz egészen pontosan a Békéscsaba-Hódmezővásárhely-Szeged-Szabadka vasútvonalhoz kapcsolódó előkészítő tervekre a tavaly augusztus 28-i kormányhatározatban 2 milliárd forintot különítettek el. Ugyanabban 1,3 milliárdot szántak egyébként a Szeged-Makó közötti tram-train, illetve a vegyes forgalmú szegedi déli Tisza-híd tervezésére.