Két szakaszon két vágányon fut majd a tram-train

A népkerti állomás és Kopáncs között már nagyjából megépült az új vasúti töltés alapja. Az új váltókat már a helyszínre szállították. Most folyik a munka a kisállomás területén, de az algyői vasúti hídon is dolgoznak. A Szeged-Rókus és a Népkert közötti 22 kilométeres táv két szakaszán és dupla vágányt fektetnek le, az eddig egyetlen helyett.

Bő két héttel ezelőtt még arról írtunk, hogy teljesen felszedték a síneket a kisállomás és Kopáncs között, az azóta eltelt majd három hét alatt az 1893-ban épült vasúti töltést is elbontotta a kivitelező Switelsky Vasúttechnika Kft.

És nem csak elbontotta, de megalapozta az újat is, mely majd bírja a rajta, azaz az arra fektetett, egyébként az Ebes-Püspökladány, illetve a a Kelenföld-Százhalombatta vasúti szakasz átépítés során felszedett síneken. Csak a váltók lesznek újak, egyébként ezeket már az Ady Endre utca végi vasúti átjáró közelébe szállították.

A leendő töltéslapot csak közvetlen a szentesi csatlakozásig építették meg, a kisállomás előtti részen jelenleg is dogoznak a kivitelezők. Egy munkagéppel ottjártunkkor épp egy fehér port szórt vastagon a területre.

A kisállomásnál épül a tram-train új töltése

A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése A kisállomásnál épül a tram-train új töltése A kisállomásnál épül a tram-train új töltése A kisállomásnál épül a tram-train új töltése A kisállomásnál épül a tram-train új töltése A kisállomásnál épül a tram-train új töltése A kisállomásnál épül a tram-train új töltése A kisállomásnál épül a tram-train új töltése A kisállomásnál épül a tram-train új töltése A kisállomásnál épül a tram-train új töltése A kisállomásnál épül a tram-train új töltése A kisállomásnál épül a tram-train új töltése A kisállomásnál épül a tram-train új töltése

Az elkészült alap egyébként olyan tömör, hogy láttunk a főútról azon gyorsan haladó, valószínűleg kíváncsi kerékpárosokat is.

A gépekkel ma is nagy erővel dolgoztak, a tömörítő anyagok hatalmas teherautók hordták a helyszínre, azon a rézsűn, melyet a Kisállomás sor felől építettek ki a vasúti töltéshez.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra fejlesztő Zrt. korábbi tájékoztatása szerint a rókusi állomás Algyő felőli vége és a vásárhelyi kisállomásnak a nagyállomás felőli vége közötti részen új vágány épül vasbeton aljjal és felújított 54 kg/fm rendszerű sínnel, illetve szakaszosan új második vágány is lefektetnek, így két vágány lesz Rókus és a Baktó elágazás közötti 3,1 kilométeres, valamint Sártó elágazás és a Kopáncs közötti 5,1 kilométeres szakaszon.