Pihenj!

Úgy pihenj, mintha ezt írta volna fel az orvos. A szülés a világ legnehezebb és leghosszabb edzéseként is felfogható. A csontjaid konkrétan elmozdultak a helyükről, az izmaid megnyúltak, az energiatartalékaid lemerültek. Adj időt magadnak a pihenésre, hogy beindulhasson a regenerálódás rendesen. Az első két héten ne foglalkozz semmivel, csak a babával és a saját pihenéseddel, minden mást bízz rá a férjedre, anyukádra, barátnődre, bárkire, aki tud segíteni.

Egyél!

Mégpedig rendesen egyél, ne most kezdj el diétázni, a testednek szüksége van a kalóriákra ahhoz, hogy felgyógyuljon a szülés okozta sokkból. Ha szoptatsz, akkor pedig pláne ne a kalóriákon gondolkodj, hanem inkább úgy állítsd össze az étrendedet, hogy egészséges alapanyagokat, sok zöldséget és gyümölcsöt tartalmazzon.

Hidratálj!

A szervezeted épp most ürítette ki a mindenféle vízraktárait, gondolj bele, hogy a szülés során mennyi folyadék távozott belőled izzadság, vér, egyéb testnedvek formájában. Mindezt pótolni kell, ha gyorsan jól akarod érezni magad. Ráadásul a szoptatáshoz is szükség van extra sok folyadékra, úgyhogy a legjobb az, ha mindig tartasz egy literes palackot magad mellett, és azzal méred, hogy biztosan meglegyen a minimum 2 liter víz mindennap.

Sétálj!

A séta az a mozgás, amit egy héttel a szülés után is nyugodtan elkezdhetsz, sőt már a kórházban is hallhatsz olyat az orvosodtól, hogy mozgasd át magad a folyosón, és csoszogj el az egyik végéből a másikba. Persze először szép lassan kezdj bele, kell idő a testednek, ne tervezz nagy távokat, sétálj csak a ház körül, aztán majd növelheted a távolságot, amikor már a babát is lehet vinni magaddal. A friss levegő amúgy is jót tesz testileg és lelkileg is szülés után.

Tartsd a kapcsolatot a családdal és barátokkal!

A szülés utáni első pár hónapban nagyon megnehezítheted a saját dolgodat, ha elzárkózol a külvilágtól. Fogadd tárt karokkal a látogatókat, hívd fel őket, beszélgess velük bármiről, ami nem csak a babáról szól, mert a lelked egyensúlya ugyanolyan fontos, mint a testedé. Tartsd közel magadhoz a szeretteidet, és minél többször mozdulj ki otthonról.

Öltözz fel mindennap!

Könnyű beleesni abba a hibába, hogy egész nap pizsiben lófrálsz a lakásban, hiszen úgysem kell menned sehova az első hetekben. Azt gondolhatod magadban, hogy minek felöltözni, amikor úgyis tejes leszel, hiszen rád fog bukni a baba. De nincs igazad, a felöltözés kell a lelkednek, hogy embernek érezd magad. Ha tartod magad a reggeli rutinhoz, amiben a mosakodás és felöltözés is szerepet kap, akkor sokkal jobban egyben tudod tartani a napjaidat is.

Keresd más anyukák társaságát!

Könnyű a dolgod, hiszen az interneten már egyre több anyukás csoport van, ahova egy pillanat alatt tudsz csatlakozni és ismerkedni más anyákkal. Támogató rendszert jelentenek az életedben, velük aztán a legelvetemültebb félelmeidet és aggodalmaidat is ki tudod beszélni. Amíg nem kezdődik el a játszóterezős időszak, addig legalább így lehet anyukás társaságod.

Forrás: nlcafe.hu