A Sauber Abu-Dzabiban akár bejelentést tehet. De a fő kérdést inkább az Alfa Romeóval és a Ferrarival való kapcsolatuk jelenti.

Alfa Romeo logo (Fotó: Photo4 / XPB Images)

 

Miután a Toro Rosso bejelentette, jelenlegi párosával, Brendon Hartleyval és Pierre Gaslyval vág neki a következő évnek, már csak Felipe Massa williamses utódja és a Sauber versenyzőpárosa nincs meg. A svájciak jövőre szorosabbra fűzik kapcsolatukat a Ferrarival, így szinte biztos, hogy egyik versenyzőjük az olaszok tehetsége, a Forma–2 idei bajnoka, Charles Leclerc lesz, míg másik helyükre a svéd kötődésű tulajdonos által pártfogolt Marcus Ericsson és a szintén ferraris Antonio Giovinazzi pályázik.

Az Autosport úgy tudja, a hinwiliek már a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj hétvégéjén bejelentést tehetnek felállásukról, ám szerintük döntést nem pusztán versenyzőkről kell meghozniuk. A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne tudniillik egy másik vágya, az Alfa Romeo F1-es visszatérése szempontjából is lehetőséget lát a csapatukban. Az olasz szeretné a Ferrari testvérmárkáját is fellendíteni, és ehhez ideális lehetőséget kínálna, ha az szem előtt lenne a királykategóriában.

Korábban azt nyilatkozta, a Ferrari utánpótlás-versenyzőinek tökéletes lenne az Alfa Romeo megjelenése, hiszen ezáltal hasonlóképpen készülhetnének a nagy csapatnál rájuk váró szerepre, mint a Red Bull fiataljai a Toro Rossónál. Az egyelőre kérdéses, hogy a Sauber és az Alfa milyen jellegű kapcsolatba kezdhet. Feltételezések szerint a Ferrari kész Alfa Romeo márkajelzés alatt futtatni erőforrásait a svájciak autójában; ám olyan híreket is hallani, hogy az olasz cég bevásárolhatja magát a Sauberhez, s nevére veheti a gárdát.

Sauber (Fotó: Sauber)

Egyelőre az sem világos, erre már 2018-ban vagy csak később kerülhet-e sor, ám minden jel arra utal, hogy a Saubernek először nem versenyzőt, hanem stratégiát kell választania. Akárcsak Marchionnénak. A Saubernek először azt kell tisztáznia, mekkora függetlenségre vágyik. Az Alfa Romeo érkezésével egy ismert márkanév csapódna hozzájuk, mely új lehetőségeket nyitna a szponzoráció és a marketing terén, komolyabb szerepvállalás esetén pedig gazdasági szempontból is jobb helyzetbe kerülhetnének.

Az Alfa sorsáról mindenekelőtt azonban Sergio Marchionnénak kell döntenie. A helyzetét nehezítheti, hogy az F1 távolabbi jövője és a Liberty Media tervei kapcsán vannak benne kétségek, ám az is igaz, hogy ha két márkával, két csapaton keresztül lenne jelen a bajnokságban, érdekeit is hatékonyabban tudná érvényesíteni a sportági tulajdonosokkal szemben.

Az Alfa Romeo utoljára 1979 és 1985 között szerepelt saját gyári csapattal az F1-ben, az utóbbi években a Ferrari autóin tűnt föl a logójuk.

 

Forrás: Autosport/m4sport.hu

D.R.