A Nemzeti Közművek villamosenergia-hálózati elosztó társaságát alvállalkozói partnerei is segítik a szolgáltatás helyreállításban. A gallyazást végző partnerek most a leszakadt ágak és hálózatra dőlt fák eltávolításával segítik a villamos szakemberek és a katasztrófavédelem munkáját a tömeges üzemzavar felszámolásában. Hálózatszerelő partnerei pedig a hálózati helyreállítási munkákban, oszlopcserékben vesznek részt. A középfeszültségen keletkezett hibák felszámolása jól halad, a legkritikusabb időszakban egy időben 85 ezer ügyfélnél szűnt meg az áramszolgáltatás, hétfőn kora délutánra ez a szám 13 ezer alá csökkent.

Jelenleg Kecskemét térségében 9500 ügyfélnél szünetel a szolgáltatás. Szeged régióban 2000, Baja régióban 1000 körüli a villamosenergia-szolgáltatásból kiesett ügyfelek száma. A vasárnapi orkán erejű széllel érkezett vihar Kecskemét, Baja és Szeged térségét érintette leginkább. 20 villanyoszlop dőlt ki és megszámlálhatatlan helyen zuhant fa vagy faág a villamos hálózatra. Az áramszolgáltató átcsoportosította szerelőit valamint az előre tervezett munkáit és külső vállalkozó partnerei bevonásával minden erőforrást a hibafeltárásra és a helyreállításra koncentrál. Öttömösön és Ruzsán aggregátort biztosított a DÉMÁSZ Hálózati Elosztó Kft. az áramellátáshoz. A telefonos ügyfélszolgálaton is megemelt létszámmal fogadják a bejelentéseket. Vasárnap délután óta több ezer bejelentés érkezett közvilágítási hibáról és egyedi háztartások áramellátási zavaráról.

A DÉMÁSZ köszöni ügyfelei türelmét és megértését, alvállalkozó partnerei, az önkormányzatok és a katasztrófavédelem együttműködését a hálózati károk felszámolásában!

Forrás:

Üdvözlettel

Csala Gabriella

kommunikációs munkatárs