Bagi Mátyás, funkcionális tréner kifejtette, fontos, hogy a tornát követően visszapótoljuk azokat az anyagokat, amelyek eltávoznak a mozgás során szervezetünkből: “Az ion-háztartása a testünknek ilyenkor megborul, ionok örülnek ki a szervezetünkből izzadtság formájában. Ezt vissza kell pótolni fokozatosan, éppen ezért a crosstréning alatti is arra buzdítom a részt vevőket, hogy igyanak. Az izotóniás ital azért jó választás, mert olyan összetevőket tartalmaz, amelyeket a víz nem, vagy nem feltétlenül. A Decathlon jóvoltából minden edzés végén izo-folyadék vár mindenkit. Az itt lévő mennyiség nem elegendő a teljes visszapótláshoz, csökkenti ugyan a dehidratáltságot, de alapvetően iránymutató jelleggel vezettük be.”

Bagi Mátyás, funkcionális tréner

A közkedvelt tréner azt is elmondta, már edzés előtt is ajánlott valamiféle izotóniás italt fogyasztani azért, hogy raktárainkat feltöltsük.

Izotnóniás italok a crosstréingen

A vasárnap délutáni edzés 5 perces, lazább blokkal kezdődött, amelynek során jogging és ugrálós elemek váltották egymást. Ezt követte egy 10 perces szakasz, amely már keményebb megmérettetés volt, bőven tartalmazott intervall-elemeket is: guggolások, szumó-guggolások, kitörések, magas térdemeléssel futás, terpesz-zár ugrások követték egymást, néhány perc elteltével az egészséges arcpír mindenki arcán látható volt.

A lezáró szakaszból nem maradhattak ki a már jól ismert, igen hatásos alakformáló-erősítő gyakorlatok sem. Planking, ferde-hasizom, fenék -és csípő-formáló lábemelések tarkították a crosstréning repertorját.


Természetesen a crosstréning nyújtó gyakorlatokkal zárult, hiszen a lazító stretching legalább annyira fontos, mint a bemelegítés.

Ács Helga