Az öt éves Gazdag Réka egy saját készítésű meglepetéssel örvendeztette meg a funkcionális trénert, amelyet puszta szeretetből készített. Több fiatal mozogni vágyó is megjelent az edzésen, így átvitt értelemben tényleg megdobogtatta a szíveket Bagi Mátyás, ugyanis egy kiadós mozgás alatt emelkedik a pulzusszám, ami természetes velejárója az edzésnek.

Egy 25-30 év körüli nő számára a 110-130 közötti edzés közbeni pulzus az ideális. A pontos érték meghatározásánál az alap-pulzusszámot is figyelembe kell venni, ami mindenkinél változó. Az edzett embereknek csökken a nyugalmi pulzusszámuk, ez is a mozgás jótékony hatásának köszönhető.

A mozgásnak további rengeteg élettani hatása van. Mi történik testünkben edzés közben? Ahhoz, hogy mozogjunk, az izmoknak energiát kell nyerni. Az izmok megelégednének a szénhidrát elégetésével is, a legtöbben azonban azt szeretnénk, ha a zsírraktárakhoz nyúlna, ezért fontos a folyamatos edzés.

A pozitív hatások közé tartozik, hogy ha valaki rendszeresen edz, akkor nő a tüdejének a kapacitása, fokozódik az agyműködés, a vérkeringés, és természetesen erősödik az immunrendszer.

sk