Mégsem zuhant le, hanem irányított kényszerleszállást hajtott végre a 2014 március 8-án eltűnt maláj gép – írja a BBC egy új repülésbiztonsági szakember véleményére alapozva. Larry Vance legújabb teóriája megcáfolja a korábbi híreszteléseket, melyek szerint a pilóta robotpilótára állította volna a repülőt a végső pillanatokban.

A Malaysia Airlines egyik Boeing 777-es repülőgépe. (MTI/AP/Kyodo News)

A Malaysia Airlines légitársaság Kuala Lumpurból Pekingbe tartó MH370-es járata 239 emberrel a fedélzetén 2014. március 8-án tűnt el röviddel a felszállás után, és a feltételezések szerint az eredeti útvonalról teljesen letérve, az Indiai-óceán déli részén zuhant le.

Az ausztrál hatóságok irányította kutatás Ausztrália nyugati partvidéknél, kétezer kilométer mélyen vizsgálja a tengerfeneket. Ez a zóna a robotpilóta-teória megjelenése után lett kiválasztva.

Ám az új szakértői vélemény után nemcsak a landolás körülményei, hanem a gép kutatására kijelölt terület is megváltozhat, kibővülhet.

Larry Vance repülésbiztonsági szakember a 60 Minutes ausztrál hírműsornak beszélt a landolás legvalószínűbb körülményeiről. Nemcsak azt a feltételezést zárta ki, hogy a gép még a levegőben esett darabjaira, hanem a kibővített kutatási zóna méretét is kétségbe vonta.

A talált darabok széleinek megvizsgálása is megerősítette véleményében, ugyanis a roncsdarabok csak kis mértékben recéződtek, ez pedig azt jelenti, hogy nem csapódtak bele a vízbe olyan erővel, mint azt korábban vélték. A csűrőlap is ki volt nyitva a landolás pillanatában – és ez csakis akkor lehetséges, ha valaki szándékosan ilyen pozícióba helyezi.

“Nincs más ésszerű magyarázat, a gépet valaki letette a vízre” – foglalta össze.

Forrás és fotó: hirado.hu