A mobiltelefon – vagyis az okos készülék – már internetezésre is tökéletes, és egyre többen élnek is a lehetőséggel, ki is használják ezt a funkcióját. Már nem csak a csevegés és a böngészés, de a Google Adwords hirdetés is rendkívül fontossá vált a telefonról, hiszen a felmérések azt mutatják, hogy már a hirdetésekre keresések fele mobiltelefonról zajlik. Ennek alapján a Google Adwords hirdetés néhány változtatást is kieszközölt – erről adott hírt a netmarketing.hu szakértője.

A Google Adwords hirdetés ma már mobiloptimalizált, a tartalom mobiltelefonról is ugyanaz, mint bármilyen más készülékről. A fejlesztők szerint azért volt erre az átalakításra szükség, mert a fogyasztóknál offline állapotban is ugyanakkora érdeklődés jelentkezett a hirdetések után, mint online állapotban. Ennek köszönhető, hogy ma már kibontott szöveges hirdetéseket kapunk a mobiltelefonra, tehát a kijelző méretéhez optimalizált hirdetési felületet kapnak a hirdetni kívánók, ahol több információt is tudnak közölni.

De nézzük, mit is jelentenek pontosan a változtatások.

Az első változtatások – karakterszám és URL

A címsorokkal kapcsolatban a megengedett karakterek számában történtek változások: a 25 karakter 30-ra bővül. Hasonlóan a hosszabb leírásoknál, ahol eddig 2×35 karaktert engedélyeztek, ott most egy összevont 80 karakter lesz létrehozható. Az URL megadásával kapcsolatban most azt szeretnék bevezetni, hogy az URL-útvonal személyre szabható legyen, mivel eddig a megadott és a végső URL között sokszor történt elutasítás, így az URL –ből automatikusan kinyert domain már sokkal biztonságosabb lesz.

Mobilközpontúság és vizuális hirdetések

A reszponzív hirdetések mindig alkalmazkodtak és igazodtak a tartalomhoz, az alakzathoz és a mérethez is.Újítás lesz, hogy nagyobb támogatást fog kapni a tartalom kinézete és hangulata. A főcímhez, a szöveghez, a képhez és az URL-hez a Google automatikusan generál majd reszponzív hirdetést. Mivel kiterjesztik a GDN-remarketingkampányokat, így sokkal több webhely lesz majd elérhető.

Ajánlattétel a mobilközpontú világban

Az egyes eszköztípusokhoz egyéni ajánlatkorrekciót lehet majd beállítani – ezt ígéri a Google Adwords hirdetés a következő hónapokra. Ez azt jeleneti, hogy elég egy helyen foglalkozni a kampánnyal, ezt több helyről is el lehet majd érni.

Mobilkeresés – helyhezkötöttség

A Netmarketing foglalkozott a Google Adwords hirdetés elérésével a helyhezközöttség szempontjából is. Mivel a mobilkeresések egyharmada helyhez kötött, így azok a vállalkozások, akik rendelkeznek a helybővítménnyel, már most sokkal előrébb járnak. Mivel összekötik az online és az offline világot, így már a helyi keresések is a Google térképre kerülnek, tehát hatékonyabbá válik a keresés és a találat. A hirdetők a Google térképen személyre szabott felületet kapnak. 
Létrehoznak majd egy promotált gombostűt is, amellyel a környéken található vállalkozások még nagyobb figyelmet kapnak. A böngészés között lehetővé teszik az akciós termékajánlatok és a termékkészlet közötti elérést is, tehát a fogyasztók nem a helyszínen szembesülnek az ajánlatokkal, hanem előre tájékozódhatnak a kínálatból.

A mobiloptimalizált hirdetés sikeressége

A Google Adwords hirdetés már közel két éve méri a bolti látogatottságokat, amelyből fel lehet mérni, hogy az online hirdetés hogyan hat az offline tevékenységre. A két év alatt közel 1 milliárd boltot mértek és a legtöbb esetben nagy megtérülésekről számoltak be a boltok. Ez azt jelenti, hogy a hirdetések mobiloptimalizálása pontosan jókor érkezett, hiszen a mobilközpontú világ elvárja, hogy a hirdetések is mobilközpontúak legyenek. Ezzel a vállalkozások még sikeresebbek lehetnek.