A 47. sz. másodrendű főút Észak- és a Dél-Alföld egyik fontos közúti folyosója, Debrecent köti össze Szegeddel. Az elmúlt évtizedekben Békéscsaba és Szeged között megépült Békéscsaba és Orosháza elkerülője. 2015-ben közel 25 milliárd forint értékben, 61 km hosszan a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában befejeződtek Békéscsaba és Szeged között a főút 11,5 tonnás burkolaterősítési és kerékpárút építési munkálatai. A fejlesztés utolsó ütemeként épül meg a megyei jogú várost elkerülő 12,7 km hosszú útszakasz, így 2018 tavaszára tehermentesül az átmenő forgalom, illetve a káros környezeti hatások alól Hódmezővásárhely megyei jogú városa is.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló elkerülő út építésére vonatkozó kiviteli közbeszerzési eljárás a mai napon megjelent. A Hódmezővásárhelyet északról új nyomvonalon elkerülő 2×1 sávos kialakítású főúton 5 szintbeni, ebből két körforgalmi csomópont, 1 különszintű csomópont, 1 vasút feletti felüljáró és 1 kerékpáros aluljáró lesz. A végcsomópont egy vasutat és a közutat különszintben keresztező körhíd lesz.

Fotó: illusztráció

Eredményes közbeszerzési eljárás és forrás rendelkezésre állása esetén a kivitelezés év végén elkezdődhet és 2018 tavaszára a közlekedők már biztonságosan elkerülhetik Hódmezővásárhely városát. A beruházás uniós és hazai források felhasználásával valósul meg.

Forrás: nif.hu