A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tavaly december végén kapta meg a környezetvédelmi engedélyt a vegyes forgalmú tiszai híd építésére. A Szeged két oldalát összekötő átkelőt a NIF Zrt, a Magyar Államvasutak Zrt. és az önkormányzat közösen építi. A városi büdzséből a hídfeljárókat kell kigazdálkodni a Tisza két oldalán, amely várhatóan három milliárd forintba kerül majd.

Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester elmondta, mindenképpen szükséges, hogy a város továbbra is részese legyen ennek a projektnek. Az előzetes egyeztetések során felmerült az, hogy a város a hídra vezető utakat finanszírozná a Területfejlesztési operatív Programban elkülönített 34 milliárd terhére. – tette hozzá az alpolgármester.

Az elsődleges tervekben még kétszer két sávos útról és dupla vasúti sín építéséről volt szó. A forgalmi vizsgálatok azonban azt mutatták, hogy a harmadik szegedi hídon elegendő a 2×1 sávos közút, az egyvágányos nagyvasút, a mindkét oldalon kialakított járda, valamint az egyirányú kerékpárút kialakítása.

Nagy Sándor kiemelte, a 2 x 2 sáv kialakítása olyan mértékű többletköltséget jelentene, amely miatt a híd megvalósíthatósága nem sikerülne. A hídnak egy megtérülő beruházásnak kell lennie, ehhez készül egy költséghatékonysági tanulmány. Nem lehet trükközni a számokkal, hiszen ezt Brüsszelben jóvá kell hagyni. – mondta.

A déli Tisza-híd megépítése várhatóan 40 milliárd forintba kerül majd. A kormányhatározat szerint Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter feladata a vegyes forgalmú átkelő megépítésének előkészítése és megvalósítása 2020-ig. A beruházáshoz a minisztereknek kell biztosítani a közösségi támogatási és hazai forráskeretet. A tervek szerint az önkormányzat a Szegedi oldalon az új klinikai tömb környezetében technológiai parkot, míg  Újszegeden, a hídfőnél Tisza Park néven városrészi központot alakít ki.

Forrás és fotó: szeged.hu