A kerékpár használatához nem kötelező sem jogosítvány, sem KRESZ-vizsga, mégis a biztonság érdekében a KRESZ ismerete elengedhetetlen. Hiszen tudnunk, ismernünk kell a közlekedésben részt vevők jelzéseit, értelmeznünk kell a táblákat, és nem utolsó sorban saját szándékunkat is a KRESZ-ben előírtak szerint kell mások tudtára adnunk, és az abban foglaltak szerint kell közlekednünk. Ha úgy érezzük, hogy nagy a hiányosságunk, akkor érdemes elvégezni a KRESZ-tanfolyamot, és akkor nem lesznek kérdéses helyzetek.Fontos a KöHÉM rendeletének is betartása, hiszen a biztonság veszélyeztetése mellett, a büntetések miatt pénztárcánk is bánhatja a hiányosságokat. Ahogy négy keréken, két keréken is kiemelten fontos a folyamatos karbantartás. Csakis olyan kerékpárral szabad útnak indulnunk, amely teljes egészében működőképes, hiszen könnyen előfordulhat, hogy ismeretlen szituációkban, nem várt eseményekre kell nagyon gyorsan reagálnunk. Ne menjünk el aprónak tűnő hibák mellett, hanem azonnal orvosoljuk szakemberrel, aki teljes átvizsgálást végez, és esetleg számunkra lappangó hibákra is fényt derít.Fontos szempont a kényelem is, hiszen ez nagyban összefügg a biztonsággal. Egy gyors reakció során nem mindegy, hogy komfortosan ülünk-e, kényelmesen elérjük-e fékeket és az irányjelzőket. Tekerés során nem csak az élményt csökkentheti az, ha kellemetlenül fészkelődünk, hanem ez el is terelheti a figyelmet, csökken az éberség, és észre sem vesszük, és már megtörtént a baj. Az sem elég biztosíték, ha teljesen ismert terepen közlekedünk, ne tekerjünk tehát rutinból, hiszen veszélyek akkor is lehetnek: útlezárás, elterelés, útfelújítás stb.

Mindig tartsuk szem előtt a láthatóságot. Ha a többi közlekedésben részt vevő nem lát minket, az olyan mintha ott sem lennénk, vagyis könnyen veszélybe sodródhatunk. Sose induljunk el nem működő lámpával, és mindig legyen nálunk fényvisszaverő mellény. Nagyon kell figyelni a „kommunikációra” is. Sajnos még mindig van egy kellemetlen sztereotípia a bringásokkal szemben, így különösen fontos, hogy az autósok, járókelők tekintetét, gesztusait figyeljük, hiszen ezek sokszor jelzésértékűek. Ez kiemelten fontos akkor, ha a közlekedés gördülékenysége vagy a biztonság érdekében lemondunk az elsőbbségről. A csengőt is bátran lehet használni, ha a helyzet megkívánja.
Ha megvan a jól működő, biztonságosan felszerelt kerékpár, ha mi magunk készen állunk az útra, ha ismerjük a közlekedési szabályokat, akkor már „csak” az a kérdés, hogy hol közlekedjünk. A legjobb megoldás mindenképpen az, ha a kijelölt kerékpárutat vesszük igénybe, hiszen a legnagyobb biztonsággal ott tekerhetünk, ahol csak két keréken közlekedőkkel találjuk magunkat szemben.  A biztonságos út, ahogy a többi feltétel is elengedhetetlen saját és mások testi épségének megőrzéséhez.

A térségben is felismerték ennek a fontosságát, és bizton állíthatjuk, hogy sok ingázó életét teszi könnyebbé és biztonságosabbá a november végétől használatba vehető kerékpárút Csanádpalota és Kövegy települések között. A Dél-Alföldi Operatív Program (DAOP) keretében megvalósuló infrastrukturális fejlesztésnek köszönhetően a két község között ingázó kicsik és nagyok élete válik rugalmasabbá és ami a legfontosabb, biztonságossá.

A vonatkozó KöHÉM rendelet által előírt kötelező kerékpártartozékok:

1. Fehér vagy borostyánsárga színű első lámpa.
2. Vörös színű hátsó lámpa.
3. Vörös színű hátsó prizma.
4. Két, egymástól független fék.
5. Csengő.
6. Borostyánsárga színű küllőprizma legalább az első keréken.

A KöHÉM rendelet által javasolt kerékpártartozékok:
1. A pedálon és a küllők között borostyánsárga színű prizmák.
2. Karos szélességjelző prizma.
3. Visszapillantó tükör.
4. Sárvédő.