Néhány alapelv mellett azonban semmiképpen nem szabad elmenni, hiszen csak ezek betartásával valósíthatóak meg a kitűzött célok. A tömegnövelő étrend gyorsan a shop.builder.hu információi szerint is célhoz érhet, ehhez igyekeznek most a szakemberek néhány hasznos információval szolgálni. Lássuk tíz pontban összegyűjtve azokat a legfontosabb tudnivalókat, melyeket, ha betartasz, jó esélyed van a kidolgozott, méretében is látványos izomzatra!

1. Több a bevitt kalória, mint a felhasznált
Ahhoz, hogy a szervezet építkezni tudjon, plusz alapanyagra van szüksége, ezt pedig az étkezés során tudjuk bevinni. Fogyassz tehát több kalóriát annál, mint amennyit ténylegesen felhasználsz, de ügyelj a választott alapanyagokra!

2. Két gramm fehérje testsúly kilogrammonként
Annak érdekében, hogy a tömegnövelő étrend gyorsan látványos eredményeket produkáljon, étkezéseid jelentős részét a fehérjének kell kitennie. A sovány húsok, halak remek választásnak bizonyulnak, de a zsírszegény túró is helyet kaphat a fehérjeforrások között. Igyál turmixot is, de ne ezzel helyettesítsd a húst!

3. Szénhidrátbevitel az energia biztosításához
A szakemberek 3-7 gramm szénhidrát fogyasztását javasolják testsúly kilogrammonként. Ha hajlamos vagy a zsírosodásra, akkor inkább kevesebbet fogyassz, de elhagyni semmiképpen nem szabad. A tömegnövelő étrend gyorsan csak akkor vezet eredményre, ha közben van energiád az edzésekhez is. Ezt pedig a szénhidrátoktól várhatod!

4. A cukor és a finomított szénhidrát felejtősek!
A tészta és a péksütemények nem a legjobb szénhidrát források, hiszen hatásukra valószínűleg csak hízni fogsz.  Válaszd helyettük a teljes kiőrlésű gabonaféléket, a rizst és a burgonyát!

5. Rostokban gazdag zöldségek
A szervezet szénhidrát-igényét zöldségek fogyasztásával is fedezheted. Nyersen, vagy párolva kitűnő köret készülhet belőlük. Magas vitamin-, és ásványi anyag tartalommal rendelkeznek, rostjaik pedig emésztésed egészségéről gondoskodnak.

6. Esszenciális zsírok
A halak és az olajos magvakból készült olajok kiválóan alkalmasak arra, hogy esszenciális zsírokkal lásd el szervezeted. Választhatsz olyan étrend-kiegészítőket is, amelyek esszenciális zsírokat tartalmaznak, és védik a szív-, és érrendszert.

7. Napi hatszori étkezés
A tömegnövelő étrend gyorsan akkor kínál eredményeket, ha nem éhezel a nap egyetlen percében sem. Ehhez étkezz naponta ötször-hatszor, kisebb adagokat, és legalább háromszor ezek közül tarts főétkezést.

8. Edzés utáni étkezés
Az edzés után legfeljebb két órán belül egyél. A szakemberek ekkorra testsúly kilogrammonként két gramm szénhidrátot és egy gramm fehérjét ajánlanak. Erről akkor se feledkezz meg, ha este edzel.

9. Multivitaminok minden mennyiségben
Nem csak az edzések energikusságához, de egészséged megőrzéséhez is szükséged van multivitaminokra. Amennyiben a cél tömegnövelő étrend gyorsan látható eredményekkel, úgy táplálékkiegészítők kapcsán érdemes először a multivitaminok között keresgélned.

10. Igyál eleget!
Az emberi test körülbelül hetven százaléka víz, ezért nagyon fontos a folyamatos folyadékpótlás. Ez az izmok megfelelő működéséhez és fejlődéséhez is szükséges, tehát ha azt szeretnéd, hogy a tömegnövelő étrend gyorsan eredményt hozzon, ne feledkezz meg az ivásról edzés előtt, közben és után sem!