Az MTI-hez hétfőn eljuttatott közlemény szerint az együttesen nettó 116 milliárd forint összköltségű beruházások között a komáromi Duna-híd megépítése, a Kelenföld-Százhalombatta vasúti vonalszakasz korszerűsítése, 59 elővárosi motorvonat felszerelése ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel, valamint az első hazai cseppfolyósított földgáz (LNG) töltőpontok létesítésének projektje részesül támogatásban. A belvízi közlekedés fejlesztésére mintegy nettó 10 milliárd forint jut – írják.

 

A mostani első körben tizenhét közlekedésfejlesztési beruházási tervet nyújtott be a CEF forrásaira Magyarország. A tagállamoktól összesen 735 pályázat érkezett be, amelyeket az EB több mint száz nemzetközi szakértő bevonásával értékelt, végül a tagállami képviselők 276 projekt támogatását szavazták meg – ismertette az NFM.

 

A forráslehívás feltételeiről, részletszabályairól szóló kétoldalú támogatási megállapodásokat várhatóan az ősz folyamán kötik meg bizottsággal. A beruházásokhoz kapcsolódó első közbeszerzések már idén megjelenhetnek. A második CEF közlekedési pályázati kör kiírása 2015 novemberében, a harmadik pedig 2016 őszén várható – tájékoztatott a szaktárca.

 

A CEF egy új uniós alap, amely a – 2014-2020 közötti időszakban – a transzeurópai hálózatok fejlesztésének felgyorsításának támogatására jött létre a közlekedés, az energetika és távközlés területén.

 

A közlekedési ágazatra fordítható teljes pénzügyi keret 26,25 milliárd euró, ebből 11,30 milliárd eurót kizárólag a kohéziós országok használhatnak fel. Magyarország részére 1,08 milliárd eurót (334 milliárd forintot) különítettek el 2016 végéig. A nemzeti borítékban található – a 15 százalékos hazai önrészt is beleértve nettó 392 milliárd forint értékű – támogatást eddig a határidőig kell nyertes pályázatokkal lekötni – jelezte közleményében a fejlesztési tárca.

Forrás: hirado.hu