Karas Monika kiemelte: a tartalom minősége rendkívül nagy hangsúlyt kap ott, ahol a szabályozás már mindenki által elfogadott útmutató.

“Éppen a tartalom összeállításának nagy szabadságában kap különösen nagy figyelmet a minőség, hiszen a technológia- és hálózatsemlegesség kérdéseit feszegetik nemzetközi fórumokon és az OTT-szolgáltatások fejlődését és elterjedését eredményezik a következő évek” – jelentette ki.

A jövőben a szolgáltatók egymás közti versenyét nem elsősorban a technológia határozza majd meg, hanem a fogyasztó igényes és minőségi kiszolgálása fogja majd generálni – jósolta, hangsúlyozva: a fogyasztót érdekli a világ.

Szabadságunkra olyan alapjogként kell, hogy tekintsünk, amely nem sértheti mások szabadságát, “ilyenkor pedig több esetben is megkerülhetetlen, hogy tartalommal is foglalkozzunk” – mondta Karas Monika.

“A párbeszéd az, amely képes a legtermékenyebb fejlődést előidézni” – közölte, emlékeztetve arra: az első, 1996-os tanácskozáson épp a nem sokkal korábban megszületett médiatörvényt vitathatták meg a résztvevők, amely először mutatott irányt a tájékoztatás minőségét illetően.

Megjegyezte: az elmúlt két évtized fontos trendje, hogy a hangsúlyok a rideg törvényalkotásról mindinkább olyan területekre helyeződnek át, amelyek nem illeszthetőek jogi keretek közé, de amelyek megértése nélkülözhetetlen a folyamatok követéséhez. Példaként a konferencia egyik előadásának témáját, az ingerekre adott szenzoros és értelmi válaszokat kutató neuromarketinget említette.

“Mi a sasok pártján állunk” – jegyezte meg a Sasok és struccok címmel megrendezett konferencián Karas Monika, azt kívánva, hogy “a médiapiac sasmadarai szárnyaljanak Magyarországon”.

Forrás: MTI