Hétfőn megkezdődtek az írásbeli érettségi feladatok: magyar nyelv és irodalomból megszerzett tudásukról kellett számot adniuk a végzős diákoknak. Két vásárhelyi iskola tanulóit kérdeztük, nekik hogyan sikerült a magyar érettségi.

Bakacsi Alexandra, a Bethlen Gábor Református Gimnázium 12.C osztályos tanulója a szövegértési feladatsort kifejezetten könnyűnek találta, így nem hiszi, hogy gondja lenne a későbbiekben ebből a tárgyból. A magyar irodalom sem okoz számára nehézséget, így az esszét is vígan teljesítette. A novellaelemzést választotta, mivel úgy gondolta, ebben tudja legjobban megmutatni tudását. Az érettségi ezen részétől nem tartott, viszont az elkövetkezendő napokban a matematikától fél leginkább.

Osztálytársa, Kovács Szabolcs is hasonló optimizmussal számolt be a szövegértést tekintve, hiszen úgy érzi, mindenre tudott válaszolni. A végzős tanuló elárulta, eleve az egy mű elemzését szerette volna választani, így nem volt kérdés, hogy a Bodor Ádám novellát fogja elemezni, még úgy is, hogy az író műveit eddig nem ismerte. A matematika érettségire már kellőképpen felkészültnek érzi magát, de az emeltszintű történelem és angol nyelvi érettségire komolyabban fog készülni az elkövetkezendő napokban.

Bíró Babett szintén a Bethlen Gábor református Gimnázium 12.C osztályos tanulója, aki legtöbb osztálytársától eltérően az érvelési feladatot választotta. Egy Seneca idézettel kapcsolatos véleményüket kellett megfogalmazniuk az érettségizőknek. A vásárhelyi diáklány az idő múlásávhoz, élményekkel való megtöltéséhez kapcsolódóan az orosz irodalomból hozott fel számos példát, ezzel támasztotta alá annak igazságát, hogy a jól kihasznált élet lehet csak igazán a miénk.

A Németh László Gimnáziumba érkezve elsőként Molnár Dávidot kérdeztük a magyar érettségin szerzett tapasztalatairól. A 13.A osztályos tanuló a szövegértési feladatsort rendkívül nehéznek találta: sok esetben nem tartotta egyértelműeknek a kérdéseket, valamint az időből is kicsúszott egy kicsit. – A irodalmi feladatnál az érvelést választottam. A végkövetkeztetésem pedig az lett, hogy Seneca állítása olyan szempontból nem igaz, hogy az idő nem lehet a miénk, hiszen nem tudjuk irányítani, viszont ha jól osztjuk be az időnket, akkor előttünk az élet – fogalmazta meg Molnár Dávid. Irodalmi példaként Goethe Faustját, Madách Imre Az ember tragédiáját és Homérosz Odüsszeiáját hozta fel. Legjobban a történelem érettségitől tart.

Rakonczai Fanni is megküzdött a szövegértési feladat időkorlátaival, azonban az esszénél már kellőképpen ki tudott teljesedni. A Németh Lászlós diák Bodor Ádám novellájának elemzését választotta. Bár nem a magyar nyelv és irodalom a legkedvesebb tantárgya, az érettségi ezen részétől tartott a legkevésbé, míg leginkább a biológiától fél.

Égető Réka