Max Verstappen a 2015-ös versenyévtől a Toro Rosso egyik gépét kormányozhatja majd a Forma-1-es viadalokon. A holland versenyző így nagyon fiatalon, mindösszesen 17 évesen, kevés formaautós tapasztalattal kerülhet a királykategóriába, amely sokaknál aggodalomra ad okot.

Az FIA viszont döntött és szeretnék elejét venni a hasonló eseteknek, ezért 2016-tól szigorúbb szabályozás alá esik a versenyzők szuperlicencének kiváltása.

Az új szabályok értelmében az adott versenyzőnek be kell töltenie a 18. élet évét, rendelkeznie kell közúti jogosítvánnyal és el kell érnie 40 pontot az FIA által meghatározott alacsonyabb kategóriákban. Ezen pontrendszer alapján a különféle utánpótlás-szériák más és más súlyozással számítanak bele a pontozásba.

 

Bajnoki helyezések / kapott pontok

Kategória

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

FIA F2

60

50

40

30

20

10

8

6

4

3

GP2

50

40

30

20

10

8

6

4

3

2

FIA F3 Európa-bajnokság

40

30

20

10

8

6

4

3

2

1

FIA WEC

40

30

20

10

8

6

4

3

2

1

IndyCar

40

30

20

10

8

6

4

3

2

1

GP3

30

20

15

10

7

5

3

2

1

0

Forma-Renault 3.5

30

20

15

10

7

5

3

2

1

0

Japán Super Formula

20

17

10

7

5

3

2

1

0

0

Nemzeti F4-es bajnokságok

10

7

5

2

1

0

0

0

0

0

Nemzeti F3-as bajnokságok

10

7

5

2

1

0

0

0

0

0

Formula-Renault

5

3

1

0

0

0

0

0

0

0

 

Az új szabály nem csak az új versenyzők dolgát nehezíti meg, hanem a visszatérő pilótákra is kitér. Ennek alapján, ha valaki vissza szeretne térni az autósportok királykategóriájába, akkor a szuperlicenc automatikus megszerzéséhez az előző szezonban legalább 5 versenyt teljesítenie kell vagy az elmúlt három évben összesen 15 versenyhétvégén kell részt vennie.

szcs