Napi háromszázezer látogató elegendő, hogy egy weboldal felkerüljön a legnézettebb hazai weboldalak első tíz helyezettje közé. Nem meglepő módon a hírportálok, levelező szolgáltató és apróhirdető oldalak találhatóak a lista élén.

 

Az ite.hu online marketing hírportál elsőként állította össze azt a rangsort, amely a hazai weboldalakat látogatottság alapján rangsorolja. A lista a 2014. januári adatok alapján lett összeállítva, a legtöbb esetben a nyilvános webauditok mért adatain alapszik, de ezek hiányában becsült adatokat is felhasználtak a lista készítésénél.

 

A hírportálok a nyerők, de vannak meglepetések

A százas lista alapján a hazai weboldalak igazi nyertesei a hírportálok és a női magazinok, amelyek igen nagy számban szerepelnek a listán, más kategória hasonló arányban nincs jelen a vezető oldalak között. Ennek ellenére vannak még olyan témák, amelyek többször előfordulnak a listán. Ezek a levelező, apróhirdető, vagy éppen blogoldalak, de képviselik magukat az időjárási, gazdasági és aukciós portálok is.

 

Van néhány igazi érdekesség is a listán. Meglepően jól szerepelnek a trash oldalak, amelyek a fiatal korosztály szolgálják ki, igénytelen humorral és érdekesség a gyakorikerdesek.hu vezető helye is.

A nemzetközi oldalak mellett nem élnek meg a hazaiak

A listában nem szerepelnek a nemzetközi oldalak, így a Google, Facebook, Youtube, mivel a cél elsődlegesen a hazai weboldalak rangsorának összeállítása volt. Talán ennek tudható be, hogy az egyébkén igen nagy forgalmat lebonyolító közösségi, vagy éppen erotikus oldalak alig vannak jelen a listán. Ezt a piacot ugyanis a nagy nemzetközi oldalak jórészt lefedik, így a hazai portálok kevésbé tudnak érvényesülni.

 

A teljes lista nem csak a látogatottsági, hanem egyéb adatokat is tartalmaz, így például a keresőoptimalizálásban fontos szerepet játszó PageRank, Domain Authority adatokat is, amely egy-egy oldal linkerejét mutatja.

Bár egyértelmű, hogy a vezető oldalak erős linkháttérrel rendelkeznek, néhány példa jól mutatja, hogy egyedi és jól célzott tartalommal, vagy a közösségi média ügyes használatával még ma is be lehet törni a piacvezetők közé. Jó példa erre a hir.ma, ami alig hároméves múltjával befért a listára, vagy éppen az új apróhirdető oldalak, amelyeket a reklámkampány röpített az lista élére.

A kereskedelmi célú oldalakon túl jó néhány szolgáltató és kormányzati oldal is felfért a listára. Ilyenek a MÁV honlapja, a kormányzati portál, de kakukktojásnak számíthatnak a telefontársaságok és bankok weboldalai is.

A teljes százas lista, kiegészítő adatokkal az ite.hu oldalán elérhető.

 

Forrás:profitline.hu/ite.hu