A közel 30 milliárdos tömegközlekedési beruházás részeként 119 db fedélzeti kommunikációs egység kerül beépítésre a járműveken, 107 megállóban pedig utastájékoztató kijelzőket szerelnek fel. Az SZKT összes járművét ellátják kijelzőkkel, összesen 196 új darabbal, illetve a meglévő eszközök rendszerbe integrálásával. Két érintőképernyős webterminál segítségével útvonalat lehet majd tervezni, 21 csomópontban pedig jelzőlámpa programozásra kerül sor a tömegközlekedés előnyben részesítése érdekében. A fejlesztés célja a közösségi közlekedés megbízhatóságának, kiszámíthatóságának növelése, az utasok tájékoztatása és a járatok menetidejének csökkentése.

“Az utastájékoztató rendszer kiépítése az előzetesen meghatározott ütemterv szerint halad. Októberben a kivitelező leszállította a diszpécserrendszer működéséhez szükséges összes eszközt és szoftvert. Ezt követően, október végén megkezdődött a leszállított szoftverek tesztelése. Ezen munka 90 százaléka a Szegedi Közlekedési Kft. falain belül zajlik, egyedül a megállóhelyi kijelzők és a diszpécserszoftver kapcsolatának tesztelése látható az utasok számára is. A szoftverek tesztelése részegységenként történik, a tesztelés az egyes programrészletek működésének ellenőrzése és szükség esetén azok javítása. A megállóhelyi kijelzők működése is egy ilyen programrészletnek számít. A kijelzők a teszt során hol sötétek (ilyenkor is működnek, csak nincs rajtuk információ), hol tesztüzeneteket tartalmaznak pl. tesztüzem vagy pontos idő és dátum. A kijelzőkön járműre vagy járatra vonatkozó információ csak a teljes rendszer tesztelését követően jelenik majd meg” – nyilatkozta a SZEGEDma.hu-nak a Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. képviseletében Csanádi Zoltán projektigazgató.

 

Forrás: szegedma