2012. áprilisától országosan az adóhatóság 22 ügyfélszolgálatán, így Szegeden is lehetőség van az ügyintézéshez interneten időpontot foglalni. Az adóhatóság az időpontfoglalással érintett ügyek kiválasztásánál figyelemmel volt a magánszemélyek által leggyakrabban intézett ügytípusokra.

Ennek megfelelően időpont foglalható:

 

–          magánszemélyek részére adóigazolás, együttes adóigazolás, jövedelemigazolás, illetőségigazolás kérése esetén

–          saját ügyfélkapu megnyitása céljából

–          adókártya igénylése

–          Valamint az egészségbiztosítási jogviszony tisztázására.

 

Időpont a www.nav.gov.hu oldalon az időpontfoglalás címszó alatt igényelhető.

Fontos tudni, hogy időpontot foglalni legkorábban a bejelentkezést követő második napra, legfeljebb két hétre előre lehet. Amennyiben a foglalt időpontban előre láthatóan nem tud az ügyintézésen megjelenni, kérik éljen az időpontfoglalás visszavonásával, ezzel ügyfelels munkatársak munkáját a napi ügyfélfogadás szervezésénél megkönnyíti.

Az ügyfél, illetve a képviselt személy adatait illetően az adóazonosító és név megadása kötelező. Az e-mail cím és a telefonszám közül az egyik adat megadása szinté kötelező. Az e-mail cím megadása esetén az ügyfél visszaigazolást kaphat az időpontfoglalásról, valamint arról is, ha a hivatala utólag technikai okok miatt törli a lefoglalt időpontot. Amennyiben a kérelmező nem személyesen jár el az ügyintézés során, csatolnia kell a meghatalmazást, mert e nélkül az adóhatóság az eljárást visszautasítja.

Az időpontfoglalás meghatározott ügyek mindegyike országos illetékesség alá tartozik, tehát az adózó lakóhelyétől függetlenül bármelyik ügyfélszolgálaton intézheti ezeket a tevékenységeket.

Az ügyfélszolgálaton megjelenéskor hivatkozzon az időpontfoglalás visszaigazolásakor kapott sorszámára az ügyintézés meggyorsítása érdekében.