A GVH pénteki, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a vállalkozás 2011 augusztusa és 2012 májusa között televíziós reklámjaiban, honlapján, termékkatalógusában és tájékoztató füzeteiben reklámozott Abexine gélnek, amely kozmetikai termékként került forgalomba, terápiás hatásokat tulajdonított.

A cég tájékoztatásaiban azt állította, hogy a termék használatával különböző betegségek, illetve egészségügyi problémák kezelhetők. A GVH megítélése szerint a reklámok azt a látszatot kelthették a fogyasztókban, hogy az Abexine gél használatával az egészségügyi problémák és a betegségek tünetei enyhíthetők, javul a beteg életminősége, egészségi állapota. A hivatal megállapította, hogy a vállalkozás megtévesztette a fogyasztókat, amikor a kozmetikai termékkel kapcsolatban terápiás hatásokat fogalmazott meg, annak ellenére, hogy tilos kozmetikai terméket kifejezetten nem kozmetikai hatásra hivatkozással, illetve ilyen céllal forgalomba hozni és reklámozni. A 25 millió forint bírság kiszabása mellett a GVH megtiltotta a jogsértés folytatását.

A bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelték, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozás miatt a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el, illetve a vállalkozás az egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozta meg – áll a közleményben.

MTI/figyelo.hu