Az internetes alapú oktatójátékkal olyan képességek fejleszthetők, amelyek nem kapcsolódnak kifejezetten az iskolai tantárgyakhoz, és túlmutatnak a tananyag elsajátításán. A fejlesztés tanulási nehézségekkel küzdő kisgyerekek fejlődését is segítheti, a mozgáskorlátozott gyermekek számára pedig a fejjel történő vezérlés lehetősége is biztosított – részletezi a fejlesztők közleménye.

A kutatók számítanak a szülők és a pedagógusok segítségére, mivel a további fejlesztés feltétele, hogy minél több kisgyerek tesztelje a programot, a rendszert az így szerzett tapasztalatok alapján tudják majd tökéletesíteni.

A játékokon belül a kakukktojás, sorba rendezős, cserélős vagy csoportosítós feladatok segítik a képességfejlesztést, próbára téve a nyelvtudást, a matematikai- és geometriai ismereteket és a logikai gondolkodást is. A tanárok a játékot a tananyagba, a szülők pedig az otthoni tanulásba illeszthetik.

A program akadálymentesített változatában a fogyatékkal élő, mozgásukban korlátozott gyerekeknek a MouSense ingyenesen letölthető szoftverrel a fejjel történő vezérlés lehetőségét is biztosították, valamint a játék használható webkamerával is, amely a gyermekek arckifejezésének monitorozását végzi.

A szakemberek dolgoznak egy többszereplős verzión is, amely a szülő vagy oktató aktív részvételét is lehetővé teszi. A fejlesztők egyebek mellett tervezik az idegennyelv-tanulását segítő és a különféle rendellenességek – például színtévesztés – szűrésére alkalmas verzió kidolgozását is.

A Handorinót egyetemi kutatók fejlesztették, a tartalmat a Szegedi Tudományegyetem pedagógusai dolgozták ki. A számítógépes adaptációt az Eötvös Loránd Tudományegyetem informatikusai valósították meg, nagyrészt az EIT ICT Labs Magyar Nemzeti Társult Csomópont közreműködésével.

Forrás: szeged.hu