Mandula

A könnycsepp alakú magvak tele vannak rosttal, B2-vitaminnal, magnéziummal, vassal és kalciummal.

Egy adag, tehát 7-8 szem 23 milligramm kalciumot tartalmaz, illetve fedezi a naponta szükséges E-vitamin bevitel 15%-át. Rengeteg fehérje van benne, az egészséges zsírsavak pedig igazi kincset jelentenek a szívednek és az érrendszerednek.

Alma

A pektin nevű rostanyag segít a koleszterin- és a vércukorszint csökkentésében. Nyersen szuper C-vitamin forrás. Ez a vegyület immunerősítő hatása mellett erős antioxidáns, tehát segít a sejtjeidnek, hogy fölvegyék a harcot a környezeti ártalmakkal szemben.

A folyamat lényege, hogy a szövetekben lévő kollagén termelésének serkentésével egészségesen tartja a hajszálereket.

Áfonya

Az élénk színű bogyós gyümölcsök rendszeres fogyasztása képes csökkenteni a krónikus betegségek kialakulásának kockázatát.

Közöttük is kiemelkedően egészséges a fekete áfonya, mely javítja a rövid távú memóriát és csökkenti az időskori szellemi hanyatlás veszélyét. Egy 3/4 csészényi adat 2,7 gramm rostot és 11 milligramm C-vitamint rejt.

Brokkoli

Amellett, hogy elsőrangú folsavforrás, bizonyítottan segít a szívbetegség, a cukorbetegség és néhány rákfajta megelőzésében.

C-vitamin tartalma mellett A-vitaminnal is segít a szem, illetve a hámsejtek egészségének megőrzésében. Párolva őrzi meg a legjobban a tápanyagtartalmát.

Vörösbab

A kicsi és a nagy szemű változat is elképesztően sok vasat, foszfort és káliumot tartalmaz, illetve zsírszegény fehérje, valamint rostforrás.

A hüvelyesek a vegetáriánus konyha elsőszámú fehérjepótlói, ám a húsevők gyakran méltánytalanul mellőzik tányérjukról a természet ízletes ajándékait.

Lazac

A benne lévő omega-3 zsírsavak mérsékelik a vérrögképződés és az érelmeszesedés kockázatát, védenek a szívritmuszavar ellen, csökkentik a triglicerid-szintet és a vérnyomást, valamint a stroke veszélyét is.

A lazac olyan fehérjedús szuperétel, amelyet tulajdonképpen kötelezővé kellene tenni – csak ne lenne olyan borsos az ára!

Spenót

A- és C-vitamin, folsav, magnézium. Igazi immun-bombáról beszélhetünk, ami fantasztikusan ragyogó hajat és bőrt eredményez.

De ez még nem minden! Béta-karotin, lutein és zeaxantin-tartalma képes óvni a korral járó látásproblémáktól, illetve a szívbetegségektől, s bizonyos rákfajtáktól is.

Édesburgonya

A mélynarancs árnyalatú krumpliféléről ránézésre megállapítható, hogy igen gazdag béta-karotinban, amely A-vitaminná alakulva lassítja az öregedési folyamatokat.

Emellett C- és B6-vitamint, továbbá káliumot is rejt, és mint minden zöldség, alacsony kalóriatartalma révén nyugodt szívvel majszolható.

Zöldséglé

Az organikus zöldséglé némi rost híján teljes egészében tartalmazza a nyers változat tápanyagait, és roppant egyszerű módja a vitaminpótlásnak. A paradicsomlé likopinja például csökkenti a szívroham és a prosztatarák veszélyét, ám alaposan nézd meg a címkét, mert élelmiszeripari körülmények között hajlamosak túlsózni vagy –cukrozni, így egészségtelen üdítővé varázsolni!

Ha a felsorolt élelmiszerek rendszeres fogyasztása újdonság számodra, nem kell fejest ugranod egy új diétába: sokkal jobban jársz a fokozatos hozzászokással. Barátkozz meg az egyikkel, utána a másikkal, végül jöhet mind sorban!

Forrás: bien.hu