Kistelek Város Önkormányzata a tavalyi évben 142 millió Ft vissza nem térítendő uniós támogatást nyert el kerékpárút kiépítésére. A támogatásnak köszönhetően 2495 méter, a Kistelek-Ópusztaszer kerékpárúthoz kapcsolódó út került kiépítésre. A város térségközponti funkciója a településre vonzza a környező települések lakosságát és gazdasági szereplőket is, ami a kerékpáros forgalom növekedésével jár. Ezen kívül a lakosság is előszeretettel kerékpározik akár rekreációs vagy sport célokból.

Kistelek eddig a 2012-ben átadott észak-déli belterületi kerékpárúttal rendelkezett. A most megépült kerékpárút a meglevő Kistelek-Ópusztaszer kerékpárúthoz csatlakozik, nyugati irányban átvezet a városon az Árpád utca – Rákóczi utca útjaival párhuzamosan, majd a vasúti átjárón átvezetve végződik.

Nagy Sándor beszédében elmondta, hogy a projekt kiemelt fontosságú a térség infrastrukturális fejlődésében, hiszen olyan, az egész városnak hasznos fejlesztés és bővítés került megvalósításra, mely komfortosabbá teszi a városban élők mindennapjait.

Kistelek az elmúlt évtizedben folyamatosan fejlődött, a közlekedés, a közigazgatás, a közintézményi infrastruktúra tekintetében. A projekt célja egy olyan élhető város megteremtésének segítése volt, mely magas színvonalú infrastruktúrával rendelkezik és hozzájárul a térség fejlődéséhez.

A városvezető kiemelte: a kivitelezés során példásan jól sikerült együttműködni a MÁV-val, miközben a kerékpárút egy sokkal korszerűbb és jobb minőségű vasúti átjárót is hozott a városnak. Ugyanez mondható el a sok bosszúságot okozó Rákóczi utcára gondolva a Magyar Közút tekintetében is, hiszen egy hatszáz méteres nagyon rossz állapotú állami fenntartású útszakasz kapott új szőnyeget a mellette kialakított kerékpársávok okán.

A kivitelező képviselője is megerősítette, hogy a kerékpárúttal érintett ingatlanok tulajdonosai szinte kivétel nélkül jól tolerálták az építkezés folyamatát, hogy néhány általuk kiültetett növényt ki kellett venni, áttelepíteni. A projekthez egyéb ismeretterjesztő programok és felmérés is tartozott, melyből kiderült, hogy a diákok mintegy hatvan százaléka kerékpárral jár iskolába.

Molnár Attila