Áfonya

Az áfonya gazdag antioxidánsokban, amelyek segítenek a rák elleni küzdelemben és a makula degeneráció megelőzésében.

Az áfonyát és egyéb bogyós gyümölcsöket tartják a legegészségesebb gyümölcsöknek.

Narancs

Egyetlen narancs fogyasztásával gondoskodunk az egész napos C-vitamin ellátásunkról.

A vékony hártya, ami a naracscikkeket borítja heszperidint tartalmaz, amely csökkenti a koleszterinszintet. Kutatások szerint a narancs illatának nyugtató hatása van.

Alma

Ahogyan gyermekkorunk óta tudjuk, “a vitamin a héjában van”! Az alma fogyasztásával nagy adag rosthoz jut szervezetünk, a héjában levő vitaminok pedig csökkentik a koleszterinszintet.

Egyetlen alma a napi rostszükségletünk 15 százalékát fedezi, és tele van antioxidánssal.

Banán

Magas kálium- és alacsony nátriumtartalmának köszönhetően csökkenti a magas vérnyomás és a stroke kockázatát.

Ráadásul a benne levő proteáz-inhibitoroknak köszönhetően megakadályozza a gyomorfekélyt.

Kivi

Tudtad, hogy a kiviben kétszer annyi C-vitamin van, mint a narancsban?

Ez még semmi, a kivi csökkenti a szürkehályog kialakulásának kockázatát és megvédi a szervezetben végbemenő DNS-károsodást.

Piros és lila szőlő

A vörös bor nem az egyetlen resveratrol forrás (erőteljes antioxidáns, ami segít leküzdeni a szívbetegséget), de a vörös szemű szőlőkben is megtalálható.

Egy nagy fürt szőlőben annyi resveratrol van, mint öt pohár merlot vörös borban.

Eper

Napi egy maroknyi eper segít a 2. típusú cukorbetegség és szívbetegség kezelésében. Az eper ráadásul kiváló C-vitamin és antioxidáns forrás.

Papaya

A papaya emésztést segítő összetevőt tartalmaz, plusz rengeteg C-vitamint és folsavat.

Utóbbinak szerepe van még a fehérvérsejtek, vörösvértestek, vérlemezkék képzésében, az aminosavak, és nukleinsavak anyagcseréjében, de hozzájárul a gyomor-bélrendszer, és a szájnyálkahártya épségéhez is.

Cseresznye

Fontos vasforrásnak számít és rengeteg flavonoidot tartalmaz, ami segít a betegségek ellen felvenni a harcot. Fontos kálium-, magnézium-, C- és E-vitamin, folsav- és szívvédő karotinforrás.

Jelentősen csökkenti az izületi fájdalmakat, a magas koleszterinszintet és a rák kockázatát. Negyed kiló cseresznye ráadásul csak 88 kalóriát tartalmaz.

Sárgadinnye

A sárgadinnye tele van C-vitaminnal, káliummal és karotinoid antioxidánssal.

Segít csökkenteni a gyulladást, megelőzi a rák és szív / érrendszeri betegségeket, megvédi a bőrt a leégéstől.

Forrás: bien.hu