A szaktárca hangsúlyozta: a két közszolgáltató társaságcsoportnál teljesen más jellegű folyamatokat, döntéseket igényel az átalakítás.

A Volán portfoliónál megalapították a 100 százalékban állami tulajdonban lévő, regionális közlekedési központokat, ezek cégbírósági bejegyzése folyamatban van. A következő lépés az egyes társaságokban lévő állami tulajdonú részvények apportálása a régiós társaságokba – ismertette az NFM.

A MÁV Zrt. esetében az üzemgazdasági folyamatok racionalizálása mellett az alaptevékenységhez nem szükséges feladatoktól, és ezek költségeitől mentesíteni kell a társaságot.

A MÁV-nál az átalakítás folyamata 2012 közepén intenzívebb fázisba érkezett, viszont a vasúti pályaműködtetés átalakítása hosszabb előkészítő munkát igényel a szigorú törvényi szabályozás, illetve a vasútbiztonsági kockázat miatt, így ezen a területen a jelentősebb működési és szervezeti változás csak 2013. második negyedévtől várható.

A jövőbeni átalakítás egyik fő célja azoknak a költségeknek a csökkentése, amelyek a párhuzamos tevékenységekből és a nem megfelelő munkaszervezésből adódtak – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Forrás: MTI