A Rádiós Korrektúra – Hangok Versenye különdíját a telefonos véleményműsor kategóriában a Rádió 7 Napraforgó Magazinműsora nyerte, melynek műsorvezetője Égető Gyula, felelős szerkesztője Kodácz Csengele, technikusa Dudás Róbert volt. Műsorunkban Égető Gyula elmondta, ugyanaz a cég írta ki a pályázatot, aki a Korrektúra Média Konferenciát szervezte, azzal a céllal, hogy a rádiós műfajt népszerűsítse, illetve felmérje a kereskedelmi, a helyi és a nemzeti rádiókat. Tíz különböző kategóriában lehetett pályaműveket beadni, ebből a Rádió 7 a Kulturális magazin és a Telefonos véleményműsor követelményeinek megfelelő félórás anyagot nevezett be. Az országból a tíz kategóriába összesen 90 pályamű érkezett, amelyből szakmai zsűri választotta ki a legjobbakat – tudtuk meg Kodácz Csengelétől.

Meglepetésként ért a hír, mikor megkaptuk a meghívást a díjátadóra – mondta el Égető Gyula, aki hozzátette, cég- és szerkesztőségvezetőként nap, mint nap azon dolgozik, hogy a rádió a továbbiakban is tudjon műsorokat készíteni, valamint a bevételek is megfelelően alakuljanak. Büszkeséggel töltött el, hogy ilyen eredményt ért el műsorunk, ahol felelős szerkesztőként vehettem részt – folytatta a beszélgetést Kodácz Csengele. A díjátadó december 19-én volt Budapesten, ahol elismert szakemberek méltatták a pályaműveket. Égető Gyula elmondta, a gálán volt alkalma megfigyelni, hogy mások hogyan készítenek műsort. Hozzátette, a helyi rádiók technikailag felkészültek, de teljesen más módszerrel szerkesztenek műsort. Egy lokális rádiónál egy ember több munkaterületen is dolgozik, ellenben a Magyar Rádióval, ahol egy-egy adás elkészítésében akár 6-7 ember is részt vesz. A nyertes Napraforgó Magazinról a díj átvételekor elmondták, ez a stílus, ahogyan a műsort elkészítették, Amerikában létezik, azzal a különbséggel, hogy ebben az esetben az emberek napi problémáját helyezi a középpontba.

A hiteles és színvonalas tájékoztatás érdekében Égető Gyula és Kodácz Csengele is napi szinten követi figyelemmel a közvélemény-kutatásokat, a rádiózási szokások változását. A Rádió 7 cég- és szerkesztőségvezetője elmondta, egyre gyarapodik a hallgatók száma, akik naponta közel 4 órát töltenek rádiózással. Égető Gyula rámutatott: bár a nagy cégek reklámjaik jelentős részét az országos kereskedelmi tévékben helyezik el, ott a tévénézők nagy százaléka elkapcsol a reklámszignál megjelenését követően, míg ez az arány a helyi rádióknál elenyésző. A piacon lévő médiumok közül a rádió az, amelyik a legszélesebb körhöz és a leggyorsabban eljut, legyen szó hírről, reklámról, vagy bármi más egyéb információról. Az írott média időközben sokak által már megfizethetetlenné vált, az internet még sokak számára elérhetetlen, a televízió pedig nem mobil, rendkívül helyhez és időhöz kötött tájékozódási forrás – tette hozzá.

 

Nagy Ágnes