Mivel a járási hivatal kapcsán tartott tárgyalások és egyeztetések eredménytelenül zárultak a kormányhivatal és Szeged városa között, így megállapodás sem született az üggyel kapcsolatban, ennek következtében pedig a jogszabály alapján november 15-ig kellett a kormányhivatalnak határozatban döntenie arról, hogy mely az államigazgatási feladatok ellátásához szükséges ingatlanok és ingóságok kerülnek a járási hivatal ingyenes használatába, és hány munkatársat vesz át az új szervezet.

B. Nagy László kormánymegbízott a sajtótájékoztató elején elmondta, hogy sem a kormányhivatal, sem saját maga számára nem öröm, hogy az országban egyedüliként Szegeden nem sikerült megállapodni a járási rendszer megalapításáról, valamint azt is leszögezte, hogy a különböző sajtóorgánumokban megjelent kijelentések, miszerint a hivatal elvonja a város vagyonát, nem helytállóak. Szeged vagyona érintetlen marad, illetve a jelenleg az önkormányzat tulajdonában álló Huszár utcai ingatlan tulajdon jogi helyzete sem változik, az állam azt ingyenes használatba kapja állami feladatok ellátására.

A kormánymegbízott a létszám vitát érintő kérdesekről is beszélt, elmondása szerint a Huszár utcában jelenleg dolgozók meglehetősen leterheltek, hiszen az évek folyamán egyre több és több ügyet kell intézniük miközben a létszám ezt nem feltétlen teszi lehetővé. A gyámügyi kérdésekben például jelenleg 40-50%-os hatralék van Szeged városában, amely nem tartható, hiszen a lakosság elvárása, hogy mindenütt egyformán és a lehető leggyorsabban lássák el ügyeiket. A járási rendszer felállításának pedig pont ez a célja, hogy egységesen mindenki, mindenhol ugyanolyan feltételekkel részesüljön kiszolgálásában, valamint azonos költség kerettel és létszámmal végezzék el a felmerülő feladatokat.

A hatályos jogszabályokon alapuló 28 oldalas határozatot a mai napon a városnak is átadták és ez lehetővé teszi, hogy január elsejétől Szegeden is működjön a járási hivatal.

A Huszár utcai ingatlant a kormányhivatal az elmúlt napokban átvizsgálta és ez alapján hozta meg a döntést annak felosztásáról. Ennek eredményeképpen a kormányhivatal kizárolagos használatába kerülnek az okmányiroda és a szociális irodák által jelenleg használt területek, míg a városi önkormányzat használatában marad többek között a választási iratokat tároló irattár, népszerűbb nevén a választási pince, valamint az adó iroda is. Ezeken kívül pedig közös használatban lévő területek is lesznek, ilyen lesz többek között a lépcsőház, a közlekedő területek és a parkoló is. Ezen helyek üzemeltetésével, fenntartásával, karbantartásával kapcsolatos költségek megosztásáról később születik megállapodás.

B. Nagy László elmondta, hogy a megalakuló járási hivatalban 2500 ügykörben fognak tudni ellátni lakossági ügyfeleket, valamint hatékony, olcsó és jó kiszolgálást fognak biztosítani számukra.

Szeri Csaba