A Bengáli becenevű járműtípus jellegzetes hangjával és külső-belső formavilágával évtizedeken keresztül hozzátartozott Szeged városképéhez. A jármű vasárnaponként és ünnepnapokon közlekedik majd őszig.
A legendássá vált villamostípusból 181 darab készült előbb a budapesti Füzesi Főműhelyben, majd később Debrecenben, a MÁV járműjavítójában és a helyi közlekedési társaságnál – olvasható Németh Zoltán Ádámnak a típusról írt, awww.villamosok.hu honlapon közzétett tanulmányában.


A változattól függően három-, öt-, hat- vagy tízajtós, 21-22 méter hosszú, 23-24 tonna tömegű csuklós villamosok Budapest mellett Miskolcon, Debrecenben és Szegeden is közlekedtek. A nagy befogadóképességű, de lassú és nehézkesen gyorsuló villamosok rendkívüli módon igénybe vették, koptatták a síneket.
Az 1961 októberétől utasokat szállító Bengálikat – Debrecen kivételével – már kivonták a forgalomból. Szegeden az utolsó FVV-t 2011. augusztus 20-án búcsúztatták el, amikor átadták a 4-es vonal felújított szakaszát.
A nosztalgiajárat utasait az eredeti – sárga-piros – színtervű FVV 1200 típusú, 813 pályaszámú villamos szállítja majd. A két vezetőállásos, tízajtós villamost 1977-ben gyártották Debrecenben, a csongrádi megyeszékhelyen pedig 1977. november 17-én állították forgalomba.

forrás:MTI