Cseri Tamás elsőként beszámolt a közlekedési felmérés főbb eredményeiről és örömmel közölte, a gyors feldolgozásnak köszönhetően – pedig több mint 4 ezer kérdőív érkezett be – már néhány téma a közgyűlés elé is került.

Meglepően sokan tették szóvá a járdák rossz állapotát városszerte, többen mint a kerékpár és közutakért, ezért Cseri Tamás szorgalmazására is újabb önerős járdaépítésbe kezdenek, melyre az önkormányzat biztosítja az anyagot és egész nyáron lehet rá pályázni a rendelkezésre álló 30 millió forintnak megfelelően.

Több mint 3000 kerékpártároló található városszerte, de az igényeknek megfelelően hamarosan további 1000-1500 létesülhet, ezeknek a lehetséges helyét már vizsgálja a műszaki iroda. Cseri Tamás itt kiemelte meglepő tapasztalatot vontak a kérdőívek kapcsán, mivel kiderült a különbözőképpen közlekedőknek mennyi problémájuk van a többiekkel. A gyalogosok az autósokra, az autósok a biciklisekre és a gyalogosokra, a kerékpárosok pedig egymásra és a villanybringások közlekedésére.

Az elektromos biciklikre a fórumon is érkezett panasz, de közlekedésüket a kresz szabályozza, mondta el Cseri Tamás. Dr. Makó András aljegyző vizsgálja azokat a teületeket, ahol korlátozni, vagy szabályozni lehetne a forgalmukat, és az így elkészült tanulmányt majd Lázár János juttatja el az illetékes szerveknek egy esetleges törvénymódosításhoz.

A kérdőívek autókkal kapcsolatos részleteit a jövő heti közgyűlés fogja tárgyalni, mondta el a képviselő, de ehhez a fejezethez is volt jó híre. Végre folyik a dr. Imre József utca felújítása, amit rögtön követ majd a párhuzamos Hunyadi útburkolatának cseréje. A hódtóiak is örülhetnek, az Ilka utca is meg fog újulni önerős útépítés folytán.

Pályázat alatt van a Hódtó utca rekonstrukciója, mely vélhetően a jövő évben újul meg, de az mindenképp örvendetes, hogy a párhuzamos szervízút is megújulhat az összegből a tízesek előtt.

A távfűtési időszak ugyan még távoli, de itt is előrelépésről számolt be a képviselő. A Centrum, mint a legnagyobb lakásszövetkezet módosította a szerződését, így a jövőben igazságosabb és arányosabb elszámolásra számíthatnak a tagok. Eddig sok problémát jelentett ugyanis az, hogy ahol pár fokkal volt csak melegebb, aránytalanul többet kellett fizetni.

 

Cseri Tamás itt emlékeztetett, sokan ellenezték annakidején, de vétek lett volna kimaradni a panelprogramból. Saját példáját említette, a távfűtésük éves szinten lehet nem éri el a 60 ezer forintot. Nem tud újabb panelprogramról, bár tervben van, de ha lesz, mindenképpen kampányolni fog mellette.

A lakossági felvetések ezeken kívül a Hódtót és környékét érintették. Az utóbbi időben a termálút melletti parkba ütöttek tanyát a hajléktalanok, akik matracot, papírdobozokat és sok szemetet is odahordanak, sőt a dolgukat is oda végzik. Cseri Tamás elmondta, a szemetet, és a fekhelyeket elvitethetik, de a tartózkodásukat nem korlátozhatják, mindazonáltal megvizsgálják, mit lehetne tenni. Hasonlóképpen sok problémát okoznak a kukázók, akik tevékenysége után kész csatatér és szemét az edényzetek környéke.

 

Konczné Halászi T. Mária több kérdést is intézett Cseri Tamás felé. Elsőként megköszönte a többiek nevében is a Lidl irányába létrehozott gyalogátkelőhelyet, de kérte, akadálymentesítsék a járdát a le és feljáráshoz, hogy babakocsival is könnyedén lehessen közlekedni.

Emellett kérte fokozottabban ellenőrizzék a közmunkásokat, mivel azok nem túl jó hatásfokkal járják szerinte a hódtói munkaterületet, ő, ha ereje engedné gyorsabban kapálna.

 

Többen is alátámasztották azt a felvetését, miszerint valamit kezdeni kéne a Banner, Hódtó és Nagygyörgy utcák sarkán lévő mélyedéssel, mely télen okoz nagy problémát, ilyenkor faltól falig ér a víz és gyakorlatilag lehetetlen közlekedni.

 

Szombat Mihály