D vitaminhoz a szervezet legkönnyebben napozás útján juthat mondta el a műsorban dr. Ciortea Péter belgyógyász, aneszteziológus. Hozzátette: Mivel Magyarországon meglehetősen nehéz annyit napozni, hogy ez elég legyen, étkezés útján kell pótolni a hiányzó D vitamin mennyiséget. Többek között a halak, a halolaj, a narancs, a tejtermékek és a brokkoli segíthet fedezni szükségletünket. 400-600 nemzetközi egység az ajánlott fogyasztási mennyiség, de a szervezetnek 3000-10000 egységre lenne szüksége. Egy óra napozással 6000 egység D vitamin keletkezik. Túladagolni nem lehet. Tabletta formában is pótolható.

Az Épkézláb vendége beszélt arról, hogy felmérések szerint Magyarországon a lakosság körülbelül 90 százalékának van D vitamin hiánya. Dr. Ciortea Péter megjegyezte: a bőrrák elleni kampány túl jól sikerült, az embereket sikerült elriasztani a napozástól. Pedig a napfény igazából akkor veszélyes, ha az immunrendszerünk nem működik rendesen.

A Diviki Sándor műsorvezetővel folytatott beszélgetés során az is kiderült, hogy tél végére a D vitamin hiánya nyugtalanság, depresszió formájában jelentkezik. A doktor arra is felhívta a figyelmet, hogy mivel a D3 vitamin aktivizálásához magnéziumra van szükség, ezért ebből is gondoskodni kell az utánpótlásról.

Kokovai Péter