Ez utóbbi az éves kgfb-díj 30 százaléka, de legfeljebb napi 83 forint lehet.  
A MABISZ közölte azt is, hogy tavaly július 1-jétől lépett életbe az új bónusz-malusz szabályozás, amely szerint a gépjárművek üzembentartóinak bónusz-malusz besorolását a Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszer (KKNYR) kezeli és tartja nyilván. Az új rendszer igazi tesztelésére, “csúcsra járatására” a tavaly év végi biztosítóváltáskor került sor.
A szövetség közleménye szerint nem zárható ki, hogy a díjfizetéssel kapcsolatos 60 napos türelmi idő lejártakor még lesznek olyan ügyfelek, akik a tavalyi kampányban biztosítót váltottak, de a korábbi biztosítójuknál elért bónusz fokozatukat valamilyen okból eddig még nem sikerült “bevinni” a KKNYR-rendszerbe, így az új biztosító kénytelen A0 fokozatra módosítani az ügyfél besorolását.
Felhívják a figyelmet arra, hogy az ügyfelek ilyen okok miatt nem veszíthetik el bónuszfokozatukat. A jogszabály kimondja, hogy az autósok a kármentes időszakhoz igazodó díjkedvezményre – bónuszfokozatra – jogosultak.
A MABISZ a probléma megnyugtató kezelése érdekében kikérte a rendeletet kiadó Nemzetgazdasági Minisztérium állásfoglalását, amely megerősítette a fenti jogszabály-értelmezést.
Mindezek alapján kérik az ügyfelek együttműködését annak érdekében, hogy az adatok megnyugtató módon bekerüljenek a Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszerbe. Ha tehát az “új”, választott biztosítójuk kéri, hogy az adataik tisztázása érdekében vegyék fel a kapcsolatot a korábbi biztosítójukkal, akkor ezt minél előbb tegyék meg. A biztosítóknak ugyanis a szigorú titoktartási szabályok nem engedik meg, hogy egymás között kicserélve ezeket az adatokat, maguk hajtsák végre a javítást. Ha azonban a régi biztosító a helyes, korrigált adatokat felviszi a rendszerbe, az új biztosító ezek alapján – a minisztérium állásfoglalása alapján – visszamenőlegesen is jogosult a valós bónusz-osztályba sorolni az autóst – hangsúlyzza közleményében a MABISZ.

 

Forrás: MTI