Nem kevés otthonban állnak egymás-hegyén hátán a holmik, és a rendetlenség bizony egészségünkre is kihat.

Akárhogy is nézzük, senkinek nincs kedve fáradtan, kimerülten hazaérve folytatni a munkát a pakolással. Ha csak egy kis rendcsinálásról van szó és az aktuális házimunkákról, az más – de a rendszeres rendetlenség alaposan rányomja bélyegét a hangulatunkra, kutatók szerint pedig az egészségünkre is.

Pedig nem kevés otthon van, ahol halomban áll a mosnivaló ruha, a mosogatnivaló, a por látványos a bútorokon, a tárgyak, a ruhák pedig a lakás minden pontján fellelhetők, meglehetősen logikátlan sorrendben. Ha pedig nincs rend rakva napokon át, a rendetlenség csak fokozódik.

Ebben a “kupiban” pedig az embernek legfeljebb arra marad energiája és hangulata, hogy keressen valami elérhető és kielégítő ennivalót a hűtőben, a szekrényben. Akad háziasszony, aki bevallja: sokkal egészségtelenebbül étkezik, mint ahogy szeretne. Pluszkilók vannak rajta, és bár nagyon utálja őket, úgy érzi, semmit sem tehet ellene. Ahogyan a nagyobb rendért sem a lakásban.

A hozzá hasonlók sokan vannak. Ez pedig arra enged következtetni, hogy a szemét, a rendetlenség kövérré tesz bennünket. Amint azonban elkezdünk odafigyelni környezetünkre és rendet tenni, a kilók is apadni kezdenek – mondja Peter Walsh, aki könyvet is írt erről a jelenségről.

A képlet szerint egyszerű: ha az életvitelünk kaotikus, a diétánk, az étrendünk is zavart szenved. Nem tartjuk magunkat, se a családunkat ellenőrzés alatt, ahogyan azt sem, mit és mennyit eszünk. Túlságosan sok időbe és energiába telne rendet rakni és azt fenntartani, ezért inkább élünk a rendetlenséggel együtt – tovább.

Ugyanígy élünk változatlanul együtt rossz étkezési szokásainkkal is. Bizonyára nem újdonság számunkra, hogy a pluszkilókat a nem megfelelő életmód okozza. Most hozzáadhatjuk az otthonunk kinézetét is.

“A rendetlenség, a káosz és a zsír elválaszthatatlanul összekapcsolódik – mondja Peter Walsh. – Otthonunk a lelkivilágunk és a testünk tükröződése.”

A fogyás felé vezető első lépés tehát az életmódunk és környezetünk újraértékelése. Takarítsunk hát ki rendesen, és pakoljuk el a dolgokat! Legyen mindennek meg a pontos helye!

Amit nem használunk gyakran, vagy egyáltalán nem, azt tegyük el nem látható helyre, vagy adjuk oda másnak, esetleg dobjuk ki. Csak ezután következhet a diéta és az életmód-változtatás eltervezése!

Forrás: ma.hu