A rendszám nélküli járművek vezetői következmények nélkül megússzák a szabálysértést, sőt cserbenhagyásos baleset esetén sem lehet megtalálni a vétkes vezetőt, ha a robogón nincs azonosító. Pedig száz baleset közül legalább nyolcban segédmotoros kerékpár is érintett. A jelenlegi kaotikus állapotok miatt egy nemzetközi közlekedésbiztonsági szervezet kezdeményezi, hogy Magyarországon is vegyék nyilvántartásba a segédmotoros kerékpárokat.

“Könnyebben megtalálható, könnyebben utána lehet járni annak, hogy ennek a robogónak ki volt a tulajdonosa. Sokkal tisztább viszonyokat teremt a tulajdonos számára is az, hogy ha regisztrálva van” nyilatkozta az m1 Híradójának Pausz Ferenc, a Partnerség a Közlekedésbiztonságért Egyesület igazgatója.

Dulin Jenő közlekedés-pszichológus szerint a robogók nyilvántartásba vétele megszünteti az anonim vezetés lehetőségét. “Összességében azt gondolom, hogy ez egy jó rendszer lesz, mert fontos dolog az, hogy ki, mikor mit csinál” – mondta a közlekedés pszichológus.

A nyilvántartásba vétellel együtt 40-ről 50-re emelnék a segédmotoros kerékpárok sebességhatárát. Az új szabályrendszer megkönnyítené a lopott járművek felderítését, emellett lehetővé tenné, hogy B kategóriás jogosítvánnyal akár 125 köbcentiméteres motorkerékpárokat is lehessen vezetni.Forrás: hirado.hu