Keményen edzel, odafigyelsz arra, mit eszel, alakodat mindenki irigyelhetné… ha az a csúnya úszógumi nem lenne a derekadon. Ez a pici zsírpárnácska nemcsak egy bosszantó szépséghiba, hanem az egészségedet is veszélyezteti.

Az izmok között lévő zsír, amely mélyen a szövetek közt, a hasfalban található, növeli a szívinfarktus és a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát, sőt, a daganatos betegségek közül is néhányét. Ha képtelen vagy leadni a pocakodat, talán le kéne számolnod néhány fogyi legendával. Íme az igazság, ami segít a lapos has elérésében, mindössze két hét alatt.

1. mítosz: A csípőmön ugyan van némi felesleg, de ez nem baj, hiszen a magasságomhoz képest még így is jó a testsúlyom

Igazság: Nem létezik jó zsír. A szövetek közti zsír más, mint a látható zsírpárna a csípőn és a combon gondolja magában. Valóban szükségünk van bizonyos mennyiségű zsírra, hiszen ez szabályozza a testhőmérsékletet és óvja belső szerveinket, de ha túl sok van belőle, befolyásolhatja szerveink normális működését, ami előidézhet bizonyos betegségeket. Ha összességében nem vagy túlsúlyos, miért vándorol a csípődre? Okold a hormonális változásokat, amelyek a harmincas évek végén, negyvenes évek elején következnek be. A szülés időszakában (és utána) az ösztrogén a zsírt a csípőre és a combokra `tereli`, hogy támogassa a terhességet és a tejtermelést. De ahogy a menopauza időszaka következik, csökken az ösztrogén szint, és a zsír a hasi tájékra vándorol.

Megoldás: Mozogj többet! Ússz, kocogj. Még a kiadós séta is megteszi. Egy amerikai vizsgálat arra az eredményre jutott, hogy ha az ülő foglalkozást végző nők hetente három-négy nap gyalogolnak egy-egy órán keresztül, két és fél kilót sikerül lefogyniuk egy hónap alatt amiből másfél hasi felesleg. Ha tehát növeled edzéseid intenzitását és (vagy) időtartamát, könnyedén lefaraghatsz a súlyodból.

2. mítosz: A hason lévő felesleget felülésekkel lehet a leggyorsabban lefaragni

Igazság: Bár a felülések feszesebbé teszik a hasizmokat, de az izmok felett lévő zsírpárnát nem csökkentik. Akár 1000 felülést is csinálhatsz, de mivel relatíve kevés izomcsoportot dolgoztatsz meg, nem használsz fel sok energiát, vagyis nem égetsz el sok kalóriát. Ha fogyni szeretnél, meg kell mozgatnod a nagy izomcsoportokat is: gyaloglással, biciklizéssel, kocogással, vagy akár lépcsőzőgépen való edzéssel.

Megoldás: A felülések mellett kardiózz is! Az orvosok harminc perc mozgást javasolnak hetente háromszor a szív- és keringési rendszer karbantartásához ennyi elegendő is, de ha fogyni szeretnél, ha , ez bizony édeskevés. Ha bármely okból nem tudsz negyvenöt percen keresztül tréningezni (nincs időd, nincs állóképességed), próbálj röviden, de intenzívebben dolgozni. Ha a futógépen rendszerint harminc percet gyalogolsz 7 km/ h-s sebességgel, minden öt percben iktass be egy harminc másodperces sprintet 9-10 km/ h-s sebességgel. De ne rombold le a kitűnő edzésmunkát meggondolatlanul. Egy átlagos edzéssel a futógépen 300 kalóriát égethetsz el, amit azonnal vissza is szedsz, ha utána felhörpintesz egy pohár energiaitalt, vagy cukros üdítőt. Igyál inkább ásványvizet (természetesen szénsavmenteset), és két hét múlva másfél-két kilóval könnyebb leszel.

3. mítosz: Ha csökkenteni szeretném a hasamon lévő felesleget, kevesebb tejterméket kell fogyasztanom

Igazság: Az alacsony kalciumtartalmú diéta nemhogy csökkentené a kellemetlen pocakot, inkább növeli. Amerikai kutatók kimutatták, hogy a magas kalciumtartalmú fogyókúra serkenti a zsírégetést, különösen a hasi tájékon. Ugyanis ha a szervezetben nincs elég kalcium, egy kalcitriol nevű hormont termel, amely arra ösztönzi a zsírsejteket, hogy inkább raktározzanak, mint égessenek zsírt. A kalcitriol különösen nagy hatással van a has nagyságára, mivel kortizol termelésére is serkenti a zsírsejteket. A kortizol pedig azt az utasítást adja a sejteknek, hogy ragaszkodjanak a zsírhoz.

Tehát juttass szervezetedbe megfelelő mennyiségű kalciumot, és az ellenkezője történik: a sejtek megszabadulnak a zsírtól. A fent említett kutatásban részt vevő nők alacsony kalcium-tartalmú diétát követtek. Az egyik csoport kalciumtartalmú étrend kiegészítőt szedett, a másik minden nap evett egy pohár joghurtot. Ők átlagosan négy és fél kilótól szabadultak meg három hónap alatt, míg az előző csoport mindössze háromtól. A joghurtevők súlyveszteségének hatvan százaléka a hasi tájékról történt, szemben a másik csoport huszonhat százalékával.

Megoldás: Olyan fogyókúrát kell követned, amelyben naponta háromszor-négyszer alacsony zsírtartalmú tejterméket fogyasztasz. Így nem az izmaidból, hanem a felesleges zsírból veszítesz. Igyál egy csésze tejet, egyél egy pohár alacsony zsírtartalmú joghurtot, vagy egy-két szelet kemény sajtot.

4. mítosz: A jóga a legjobb módszer, ha a hasamról szeretnék fogyni

Igazság: A jóga nem emeli meg annyira a pulzust, hogy beinduljanak a zsírégető folyamatok. Bár rendkívüli módon növeli a hajlékonyságot, erősít, és javítja az egyensúlyérzéket, nem fogyaszt. Ha csökkenteni szeretnéd úszógumidat, olyan mozgást kell végezned, ami megemeli a pulzusszámot.

Megoldás: Ha azt szeretnéd, hogy csípőd keskenyebb legyen, szokásos tornagyakorlataid mellett végezz zsírégető gyakorlatokat is. Ha ki nem állhatod a futást, menj gyalog a jógaedzésre, vagy érj oda tizenöt perccel hamarabb, és pattanj fel edzés előtt a futógépre. Ha a heti három-négy jógaórát ily módon megtoldod egy kis gyaloglással, hetente 900-1200 kalóriával többet égetsz el. Ez pedig laposabb hasat és havonta két kiló mínuszt jelent.

5. mítosz: Nem kell diétáznom, mert egész nap idegeskedek, és még edzésre is járok

Igazság: A stressz arra késztetheti a szervezetedet, hogy ragaszkodjon nem épp csinos úszógumidhoz. A tartós idegesség (idegeskedés) hatására az agy serkenti a kortizol termelését, a hormonét, amely küzdelemre vagy menekülésre késztet.

A legújabb kutatások szerint a magas kortizolszint növeli az étvágyat ilyenkor főleg szénhidrátot vagy zsírt kíván a szervezet. Tény, amikor idegesek vagyunk, leginkább süteményre, kekszre, más édességre vágyunk. Sajnos a bőr felszíne alatt megbúvó zsírszövetben több kortizol-érzékelő receptor található, mint a test bármely más részén, így a pociját érzékenyebbé teszi a `zsír vonzására`. Ez megmagyarázza, hogy a munkájuk (vagy gyerekeik) miatt sokat idegeskedő nők többsége miért alma-típus. Kutatások igazolták, hogy ezek a lányok, asszonyok sokkal érzékenyebben reagálnak a stressz helyzetekre, szervezetük jelentősen több kortizolt termel, mint azon hölgyeké, akik elsősorban csípőre és combra híznak.

Megoldás: Minden nap legyen öt perce mentálisan lazítani. Csukja be a szemét és képzelje el a várva várt vasárnapot. A kirándulás a természetbe csodálatosan kikapcsol. Sokat segíthet, ha leírja, mi megy az idegeire. Ha a rosszindulatú szomszéd neve tizenötször szerepel a listán, nyilvánvaló a stressz valódi oka. Ilyenkor nincs más hátra, mint azon gondolkozni, hogyan csökkentse a feszültséget.

Forrás: kiskegyed.hu