Idén nyáron a technológia a divat az Egyesült Államokban, és a kaliforniai Szilikon völgyben egy percig sem pihennek az ötletgyárak. A hardverek terén kétség kívül az Apple diktálja a trendet az Iphone-nal és az Ipaddel, amelyek saját nemükben vezetik az eladási listákat Amerikában. Steve Jobs vállalatának sikerült olyan terméket alkotnia, amely nemcsak telefonálásra, az e-mailek ellenőrzésére vagy a világháló böngészésre alkalmas, hanem külsejével, a fehér almával, amelybe jóízűen már beleharapott valaki, kiegészítőként a divatszakmát is meghódította.

Hasonló népszerűségnek örvendenek az e-könyv olvasók is, amelyek a buszok és metrók utazóközönségének elmaradhatatlan kellékei. Az újságok és megvásárolható e-könyvek ezrei mellett az olvasók egyre több könyvtárral is kapcsolatban állnak, hogy ne csak megvásárolt, hanem kikölcsönzött műveket is elérhetővé tegyenek.

A szoftverek világában továbbra is a Facebook, a Google, a Twitter és a Groupon az úr. A közösségi oldalak sikertörténete nem idén kezdődött, a Facebook és a Twitter csillaga csak folytatja szárnyalását, ám a Groupon idén lépett be a legnagyobbak táborába, és az idei nyár nagy slágere lett Amerikában.

A Groupon főként éttermek, fitness és wellness szolgáltatók, hotelek és például repülő- vagy búváriskolák naponta változó akcióit teszi közzé. Sajátosságai közé tartozik a remek marketing, vagyis, hogy a termékek vagy szolgáltatások rövid leírását egyedi humorral fűszerezi, így az is szívesen olvassa, aki nem vásárol. A közösségi vásárló oldal alapítóját, Andrew Masont sokan a Facebook atyjához hasonlítják. Fő mottója a kreativitás és a meglepetés ereje, erre különleges módszerekkel ösztönzi az alkalmazottait is. Egyszer például egy balerina ruhába öltöztetett férfit fogadott fel csak azért, hogy föl-le járkáljon az irodában, és új ötletekre sarkallja a groupon marketing szövegíróit.

`Azt hiszem, hogy a Groupon egyik legnagyobb vonzereje a felfedezés. Az izgalom, hogy mi a napi akció. A leértékelés csak a trükk, amellyel kicsalogatjuk a felhasználókat az otthonukból – mondta a Groupon alapítója. Sokan például mindig csak álmodoznak arról, hogy kipróbálják az ejtőernyőzést. De ha látják, hogy egy napig 50 vagy 80 százalékos leértékeléssel fizethetnek be az élményre, ráharapnak a soha vissza nem térő lehetőségre – véli Andrew Mason.

A 2008 novemberében indult Groupon először Chicagoban kínált akciókat, de a piac gyorsan bővült. Boston, New York és Torontó után a weboldal Dél-Amerikában, Európában és Ázsiában is terjeszkedni kezdett. Ma több, mint 300 városban legalább 40 millió regisztrált felhasználója van, és a rajongók tábora napról-napra növekszik.Forrás: MR1