A konzultációt dr. Kószó Péter alpolgármester nyitotta meg. Mint mondta a rendszerváltás után folyamatosan nőttek a vállalkozások adminisztrációs terhei, amely rendkívül megnehezíti a cégek működését. Ezeknek a terheknek a csökkentését tűzte ki célul a kormány. Örömteli, hogy sokan jelentek meg a városházán, hiszen a meghívott vállalkozók is elmondhatják javaslataikat arról, hogy miképpen képzelik el ezeknek a kiadásoknak a csökkentését.

A program bemutatása során a titkárságvezető elmondta: a vállalkozások adminisztrációs kiadásai 3 ezer milliárd forintot tesznek ki, ez a GDP 10 százaléka, Nyugat-Európában ez mindössze 2-3 százalék. Ez nagyon nagy gondot jelent. Az ország vezetése elsőként 400 milliós csökkentést tervez. Az első, 105 milliárd forintos tehercsökkentésről már megszületett a döntés. A jogszabályok kidolgozása még tart, a hónap végére fejeződik be. Változik például, hogy 100 millió forint helyett 200 millió forint lesz a könyvvizsgálói kötelezettség értékhatára.

A következő, 400 milliárdos tehercsökkentéshez viszont már más minisztériumok is szükségesek, például az önkormányzati engedélyeztetési rendszer átalakításához. Sok esetben a vállalkozóknak nem csak az engedélyeztetések költségei okoznak nehézséget mondta a vezető. Hangsúlyozta: nem egy esetben a cégvezetők azt emelik ki, hogy az eljárások rendkívül hosszadalmasak, és egy-egy beruházás lassú lezárása több hónap bevételkiesést is jelent számukra.

Martonosi János