Az emelt szintű érettségit vállaló diákok nem tartották nehéznek a tételeket, legfeljebb összetettebbnek és bonyolultabbnak a középszintűeknél. Az igazi kihívást a tananyagban való lemaradás okozta, a hiányt a fakultációs órákon pótolták.

Ádám Klára, a Balassi Bálint Gimnázium magyar nyelv és irodalom tanára pozitívan nyilatkozott az idei emelt szintű magyar szóbeliről. “Mind irodalomból, mind nyelvtanból korrekt volt a tételsor. Nagyjából a tavalyihoz hasonló feladatokat kaptak a diákok, bár a múlt évben a kortárs irodalomhoz kapcsolódó feladatokat valamivel nehezebben lehetett megoldani” – összegezte a pedagógus, aki egyedül a Gion Nándor tételt nem tette volna az idei tételek közé.

“Szerintem nem nehezebb az emelt szint, mint a közép, csak megfelelő tanulás szükséges hozzá” – foglalta össze gondolatait Varga Nikoletta, a szécsényi II. Rákóczi Ferenc Gimnázium diákja, aki biológiából tett emelt szintű érettségit. A szóbeli vizsgán a napokban lett túl: a tételek számára nem voltak nehezebbek a középszintűeknél. Egy-egy téma viszont emelt szinten – meglátása szerint – jóval nagyobb témakört foglalt magába, mint középszinten. Két éven keresztül, heti két fakultációs órán ismételték át három év anyagát, ami már önmagában kihívást jelentett. Sikerült azonban jól felkészülnie, így valószínűleg nem fogja megbánni a belefektetett energiát, és megkapja az emelt szintű érettségi vizsgájáért járó többletpontokat.

A balassagyarmati Balassi Bálint Gimnázium végzős diákja, Balla Dániel földrajzból tett emelt szintű érettségi vizsgát, mivel a Budapesti Corvinus Egyetem élelmiszermérnöki képzésére szeretne bejutni. A szóbeli tételeket nem tartotta túl nehéznek, ami bizonyára abból ered, hogy a végzős fiatalember nagyon szereti ezt a tárgyat, és érdekli minden földrajzzal kapcsolatos kérdés. A vizsgán a szél felszínformáló erejéről, Németország gazdasági nehézségeiről, és annak EU-ban betöltött szerepéről kellett beszámolnia. “A szóbeli elég jól ment. Nem bántam meg, hogy emelt szintű vizsgát tettem, mert bár tavaly letettem a középszintű földrajz érettségit, úgy néz ki, most többletpontot is szerzek abból” – árulta el a végzős fiatalember.

Juhász Annamária – szintén a Balassi Bálint Gimnázium idén érettségiző diákja – a történelmet választotta emelt szintű érettségi tárgyként. Döntésében nem csupán az azért járó pluszpontok játszottak szerepet. “Izgalmas, érdekes, az ember műveltnek érzi magát tőle” – árulta el, mit gondol a történelemről. “Összetettebb, bonyolultabb, hosszabb feladatok és sokkal több tétel volt emelt szinten” – mondta el az emelt és középszintű tananyag közötti különbségről. A tanuló hetente ötször vett részt egyórás kiegészítő foglalkozáson: fakultációs csoportja ebben a tempóval két év alatt négy és fél könyvet dolgozott fel, mellyel két tankönyves lemaradást pótoltak be.
forrás: hirtv.hu