Egy átlag magyar hat-nyolc órát alszik naponta az alváskutatók szerint. Van akinek azonban ennél több, vagy ennél kevesebb is elég ahhoz, hogy kipihenten ébredjen. Az alvásigény függ az életkortól, a nemtől, a munkától és az agy aktivitásától.

Külön tudományos irányzat vizsgálja a pihentető, mélyalvás biológiai hatásait. Az álom nélküli alvás legfontosabb funkciója az agy regenerálódása mondta az MR1-Kossuth Rádiónak Halász Péter ideggyógyász professzor. A szakember szerint elsősorban a homloklebenynek van szüksége a pihenésre, mert ez a szerv számos kognitív funkcióért felel.

`Ez egy annyira sérülékeny, érzékeny új funkció, amely valószínűleg nem működik állandó üzemmenetben. Valószínűleg szükség van arra, hogy éjszaka regenerálódjon` – mondta Halász Péter professzor.

A kognitív funkciók közé tartozik a figyelem, megfigyelőképesség, érzékelés-észlelés és az emlékezet is.

A pihentető mélyalvás azért is fontos, mert ha nem pihenjük ki magunkat, kevésbé tudunk figyelni a külső ingerekre. Így például a közlekedésben, vagy a munkában is problémát jelenthet a fáradtság.Forrás: MR1