A Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság ellenőrzése után kiderült, hogy a békéssámsoni intézményben öt olyan gyermek van, akinek Ayres-terápiára lenne szüksége. A foglalkozást azonban nem tudták helyben megtartani, mivel nem álltak rendelkezésre a megfelelő eszközök, ezért vált szükségessé egy mozgásfejlesztő terem kialakítása tudtuk meg Batáné Mátó Teodórától, az intézmény igazgatójától.

A mozgásfejlesztő terem Anna Jean Ayres által kidolgozott szenzoros integrációs terápia végzésére alkalmas helyiség. A terápia azon gyermekeknek javasolt, akik képesség alatt teljesítenek. A túlmozgásos, figyelemzavaros fiataloknál az Ayres-terápia csodákra képes, fejleszti a mozgásokat, tudatosabbá teszi a tempó, a ritmus és az irányok kontrollját.

A teremben lévő eszközök használata arra szolgál, hogy tapintásos ingerléssel javítsa az agyféltekék közötti kapcsolatot, melynek következtében a gyermekeknél jobban működik majd a tanulási-megismerési folyamat.

Az igazgató elmondta, elhatározták, hogy megvásárolják a terápiához szükséges eszközöket, mely a kistérségtől kapott gyógytestnevelő normatívának köszönhetően sikerült is. Sajnos Orosházáról még nem tudnak kijárni a foglalkozásokat megtartani, viszont testnevelés órákon a diákok nagyon nagy örömmel használják a fejlesztést elősegítő tárgyakat. A Békéssámsoni Általános Iskola 1.200.000 forintot költött tornaszerek beszerzésére, de nem mindegyik a mozgásfejlesztő teremben található, vásároltak különböző labdákat, felszereléseket is.

A termet már az óvodások egy része is használta, akik szinte minden eszközt kíváncsian szemléltek, majd boldogan ki is próbáltak. Olasz Mónika