A legnagyobb hiba, amit elkövetünk, hogy nem rendszeresen étkezünk árulta el táplálkozási szokásainkról Tápainé Szabó Anikó dietetikus. A rendszeres, kiegyensúlyozott étkezéshez napi 4-5-szöri étkezésre van szükség.

A dietetikus szerint a legfontosabb étkezés a reggeli. A reggelit semmilyen körülmények között ne mulasszuk el. Ilyenkor a legjobb, ha szénhidrátot, fehérjét fogyasztunk. Tízóraira együnk gyümölcsöt, vagy zöldséget, a lényeg, hogy olyat együnk, amivel kibírjuk délig, az ebédig.

Az ebéd is nagyon fontos étkezés, de ilyenkor sem szabad túl nehéz ételeket fogyasztani. Nagyon fontos a leves fogyasztása, lehetőleg egy könnyebb, zöldségben gazdag, rántásnélküli levest válasszunk. Másodikra ehetünk húst, és délben megengedett pár kocka csokoládé is, desszert gyanánt.

Uzsonnára fogyasszunk gabonafélét, például műzliszeletet. Fontos, hogy a vacsorát se hagyjuk ki, de ilyenkor könnyű ételt fogyasszunk, hiszen az ilyenkor elfogyasztott kalóriákat már nem égetjük el!

Gondoljunk a megfelelő mennyiségű folyadék bevitelére is. A szervezetnek naponta minimum 1,5 liter folyadékra van szüksége.

Kodácz Csengele