A biztosítási csekkek kiküldése az új szerződéseket feldolgozó biztosítóknál folyamatos, és ez túlnyomó részben meg is történt már, a biztosítót váltó üzembentartók túlnyomó többségénél ott kell, legyen a csekk – mondta el a 180 percben a MABISZ szakembere. A lényeg az, hogy február végéig kell a biztosítási díjnak megérkeznie a biztosítóhoz, ez a legkésőbbi időpont – tette hozzá Megyeri Gábor. Ha a csekk nem jön meg, az autósnak kell arról gondoskodnia arról, hogy a díj időben megérkezzen a biztosítóhoz. Ha tehát valaki nem kapná kézhez a csekket legkésőbb február közepéig, érdemes a biztosítás közvetítőjénél, a biztosítónál érdeklődni és gondoskodni arról, hogy a díj beérkezzen a biztosító társasághoz.

A gépjármű-felelősségbiztosításról szóló törvény a türelmi időt az esedékesség napjához köti. A biztosítót váltó üzembentartók esetében, ha a váltás dátuma január 1-je, a 60 nap ekkortól indul, az autó tehát eddig biztosítva van. Ha az autós nem fizeti be a csekket a türelmi idő végéig, a biztosító fedezete véget ér, és ha kárt okoz, azt neki kell megtérítenie. A bónuszbesorolás ilyenkor nem vész el, de ha később új szerződést köt az üzembentartó, akkor fedezetlenségi díjat kell fizetnie, aminek a mértéke tetemes, egy személygépkocsi esetében naponta teljesítménytől függően ez akár az 560 forint is lehet. A biztosítási jogviszony bármilyen okból történő megszűnéséről egyébként minden esetben köteles értesítőt küldeni a biztosító, de a 60 napos türelmi időben az esedékességtől számított 30 napon belül általában díjfizetési felszólítást is küldenek. Forrás: MR