Rácz Norbert kiemelte, hogy Hervé, az `építészlelkű fotográfus` nem dokumentálta az építészeti alkotásokat, hanem elmesélte azokat. Nem totálban mutatta be az adott objektumot, hanem részleteikben. Ezek a részletek szerencsés esetben összeállnak, és teljes képet adnak az épületről.
Bár a fotóművész azt állította magáról, hogy nincs hite, az ismert belsőépítész szerint Elkán munkái tele vannak hittel.
Hervé posztmodern épületeket fotózott, de képein jól látható, hogy a betonvilág is lehet emberközpontú. Rácz Norbert kérdésre válaszolva kifejtette, hogy döntő szerepe van a minőségnek. Ha a panelvilágban a minőség eltűnik, és az épület csupán használati tárggyá degradálódik, elvész az emberközpontúság.
Mintegy 20-25 fő nézte végig ezen a szombaton a kiállítást rendhagyó tárlatvezetéssel. Hervé fotói január 23-ig láthatók az Emlékpontban.

Kokovai Péter